۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عضو برجسته حزب هوداپار: داعش برای ترکیه تهدید نیست/ پ.ک.ک، PYD و دولت ترکیه تروریست هستند

عضو برجسته حزب هوداپار: داعش برای ترکیه تهدید نیست/ پ.ک.ک، PYD و دولت ترکیه تروریست هستند

  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۴۹ بازدید
  • ۰

اگر برخی اقدمات دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در ترکیه را فاکتور بگیریم این گروه به هیچ عنوان تهدیدی علیه ترکیه به حساب نمی آید./ کشتار روبوسکی نشان داد دولت ترکیه یک دولت تروریستی است. همانگونه که داعش و پ.ک.ک و PYD نیز گروه تروریستی هستند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی شیهموس تانری کولو، رئیس حزب مطالبه آزاد در استان دیابکر در گفتگو با Rudaw، عنوان کرد: دولت ترکیه در خصوص حقوق اساسی و مشروع کردها اقدامات مفیدی را صورت داده است که جای هیچ بحثی وجود ندارد. در همین راستا نیز پ.ک.ک از اندیشه تشکیل “کردستان مستقل” دور شده است. ولی احقاق حقوق اساسی و مشروع کردها موضوعی وابسته به پ.ک.ک نیست. کردهای ترکیه جدا از حزب دموکراتیک خلق ها و پ.ک.ک دارای احزاب دیگری، جامعه، گروه ها و سازمان های دیگری هم هستند.
این عضو حزب اسلام گرای کرد ترکیه در ادامه تصریح کرد: به هیچ عنوان باور ندارم که بمبگذاری سوروچ و میتینگ حزب دموکراتیک خلق ها در دیاربکر کار داعش بوده باشد. چون مسئولیت بمبگذاری ها را بر عهده نگرفته اند. بعد از بمبگذاری سوروچ موازنه ها در ترکیه تغییر پیدا کرد. با انفجار بمب در سوروچ، ترکیه با آمریکا به توافق رسید. توافقنامه اینجرلیک به وجود آمد. به موازات این پ.ک.ک نیز آغاز به عملیات نظامی کرد. اگر برخی اقدمات دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در ترکیه را فاکتور بگیریم این گروه به هیچ عنوان تهدیدی علیه ترکیه به حساب نمی آید. پتانسیل تهدید علیه امنیت ملی ترکیه را نیز ندارد. اگر تروریست بودن را به معنی مورد هدف قرار دادن ملت ها بدانیم آمریکا و اسرائیل بزرگترین دولت تروریست هستند. دولت ترکیه نیز با کشتار روبوسکی نشان داد یک دولت تروریستی است. همانگونه که داعش و پ.ک.ک و PYD نیز گروه تروریستی هستند.
وی در ادامه با انتقاد از دعوت نشدن سازمان های مدنی اسلام گرای وابسته به حزب مطالبه آزاد به دیدار سازمان های مدنی ترکیه با احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه خاطرنشان کرد: معمار اصلی روند مذاکرات صلح یالچین آکدوغان و بشیر آتالای هستند. آکدوغان و آتالای در گذشته نیز دیدارهای مشابهی در منطقه کردنشین ترکیه ترتیب داده بودند که عدم دعوت از گروه های اسلامی به این جلسات نشان دهنده سوء نیت حکومت ترکیه است. نادیده گرفته شدن جامعه قدرتمند اسلام گرای کرد ترکیه از جانب حکومت، به خصوص عدم دعوت به جلسات مهمی که مسئله کردها را تعیین می کند و به جای آن دعوت از گروه های نزدیک به پ.ک.ک موضوعی نیست که به سادگی از کنار آن رد شد.
تانری کولو، با اشاره به درگیری ارتش با پ.ک.ک عنوان کرد: چیزی در ارتباط با ما وجود ندارد، جامعه متشنج شده است. در این فضای متشنج ما نیز نباید اقدامی صورت دهیم که به تشنج در جامعه افزوده شود. ما در این شرایط باید آرامش خود را حفظ کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین