۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عضوء شورای رهبری پارت دمکرات: اقدامات «پ ک ک » از عملکرد بعثی‌ها بدتر است

عضوء شورای رهبری پارت دمکرات: اقدامات «پ ک ک » از عملکرد بعثی‌ها بدتر است

  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
  • ۳۹۳ بازدید
  • ۰

پس از آنکه ابراهیم برو از اعضای شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) حزب اتحاد دمکراتیک (PYD) را نامشروع و در کنار داعش قرار داد ،حال علی عونی عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان (پارتی) نیروهای حزب اتحاد دمکراتیک PYD را در ردیف رژیم بعث قرار داده و عملکرد آنها را بدتر از رژیم بعث خوانده و آنها متهم به تجزیه مناطق کردنشین سوریه‌ کرد.

به‌ گزارش انجمن بی تاوان به نقل از خلک، علی عونی عملکرد پ.ک.ک و حزب اتحاد دمکراتیک (PYD)، را به‌ حزب بعث تشبیه‌ کرده‌ و ادعا کرد که‌ PYD به‌منظور مشروعیت بخشیدن به‌ پ.ک.ک، مناطق کردنشین سوریه‌ را قربانی کرده‌ و موجب تجزیه‌ این مناطق شده‌ است.
وی PYD را متهم به‌ همدستی با دولت سوریه‌ کرده‌ و گفت که‌ این حزب با دستگیری مخالفین و فعالین در مناطق کردنشین این کشور و عملکرد اشتباه خود، موجب تخلیه‌ بیش از نیمی از این مناطق شده‌ و اجازه‌ نمی‌دهد که‌ دیگر احزاب و جریان‌ها نیز به‌ وظیفه‌ خود در دفاع از این مناطق عمل کنند.
عضو شورای رهبری حزب دمکرات همچنین پ.ک.ک را به‌ اشغال بیش از ۴۰۰ روستای مرزی اقلیم کردستان و ممانعت از بازگشت ساکنان این روستاها به‌ منازل خود متهم کرده‌ و گفت ، پ.ک.ک با اشغال روستاها مانع از آبادی و عمران آن‌ها شده‌ و به‌‌ دلیل حضور پ.ک.ک در این مناطق ارتش ترکیه‌ نیز آن‌ها را هدف حملات هوایی خود قرار داده‌ و درنتیجه‌ جان و مال مردم این مناطق قربانی می‌شود.
علی عونی همچنین گفت که‌ پ.ک.ک در شنگال دست به‌ جنگ‌افروزی و فتنه‌ ورزی زده‌ و اجازه‌ بازگشت ساکنین آواره‌ شنگال را به‌ محل سکونت خود نمی‌دهد.
وی تأکید کرد که‌ پ.ک.ک با افکاری محدود و بسته‌ با دولت اقلیم کردستان تعامل می‌کند و این‌گونه‌ مواضع و عملکرد آنان به‌هیچ‌روی برای دولت اقلیم قابل‌قبول نیست.

لازم به ذکر است که روزنامه گونش ترکیه اعلام کرد دولت ترکیه سران گروه های مخالف دولت سوریه که به آنها وابسته مالی و نظامی هستند از جمله رئیس ائتلاف ملی سوریه، ابراهیم برو، رئیس شورای میهنی کردهای سوریه نیز دعوت نموده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین