۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عدم تمایل کُردها به شرکت در عملیات آزادسازی موصل

عدم تمایل کُردها به شرکت در عملیات آزادسازی موصل

  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
  • ۳۲۲ بازدید
  • ۰

کردهای عراق بیشتر به فکر ایجاد یک حائل میان مناطق کردنشین با داعش در اطراف موصل بوده و نسبت به شرکت در عملیات آزادسازی این شهر مردد هستند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کردپرس ، هر وقت صحبت از آزادسازی موصل می‌شود، به‌حکم این‌که این شهر نزدیک قلمرو کردهای عراق قرارگرفته و نیروهای پیشمرگ در چند کیلومتری بخش شرقی و شمالی این شهر قرار دارند و نیز توانسته‌اند در ماه‌های اخیر در جبهه‌های متعدد بر داعش پیروز شوند، بر لزوم شرکت کُردها در عملیات آزاد کردن این شهر تأکید شده است اما کردها بر حضور اعراب سنی در این عملیات تأکیددارند زیرابه گفته آن‌ها، بیشتر ساکنان موصل عرب سنی هستند و ورود هر نیروی دیگری به موصل نوعی تجاوزگری و اشغالگری تلقی خواهد شد.

مسرور بارزانی، رییس دستگاه امنیت اقلیم کردستان عراق به رادیو ملی آمریکا گفته است کردهای مقیم موصل و نه کردهای ساکن اقلیم کردستان در این عملیات نقش خواهند داشت.

یکی از فرماندهان کُرد که نیروهای تحت امر وی توسط مستشاران نظامی ایتالیا و آلمان آموزش نظامی می‌بینند، وقتی درباره حضور نیروهای پیشمرگ در عملیات آزادسازی موصل از وی سؤال شد، به نشنال پست کانادا گفت: «اگر مسعود بارزانی دراین‌باره فرمان صادر کند، این کار را خواهیم کرد.»

هلگورد حکمت، مسئول اطلاع‌رسانی وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق ضمن تأکید بر این‌که موانع زیادی بر سر راه بازپس‌گیری موصل قرار دارد، به نشنال پست گفته است بسیار دشوار است به این زودی درباره سقوط موصل حرف بزنیم.

وی افزود در حال حاضر این شهر تقریباً محاصره‌شده است اما برای اجرای یک عملیات موفقیت‌آمیز باید از نیروهای سنی عرب در روند آزادسازی موصل استفاده کرد.

یکی از مقامات فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا هفته گذشته به خبرنگاران گفت عملیات آزادسازی موصل در ماه‌های آینده آغاز می‌شود؛ اما مقامات کُرد تردید دارند این عملیات در بهار آینده آغاز شود. برخی تحلیلگران این اظهارات آمریکایی‌ها را شعار تلقی کرده‌اند.

گفته‌شده است در عملیات آزادسازی موصل ۲۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ نیروی عراقی و سه تیپ از نیروهای پیشمرگ شرکت می‌کنند

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین