۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عثمان بایدمیر: رؤسای مشترک و نمایندگان زندانی HDP در خطرند

عثمان بایدمیر: رؤسای مشترک و نمایندگان زندانی HDP در خطرند

  • ۲۷ آبان ۱۳۹۵
  • ۶۷۴ بازدید
  • ۰

اگر اتفاقی برای اعضای زندانی HDP بیفتد رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر دادگستری و آنهایی که به لغو مصونیت قضایی نمایندگان رأی دادند، مسئول هستند. این ها رقبای سیاسی شما هستند، آنها را در صندوق های رأی شکست دهید.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز، عثمان بایدمیر نمایندۀ اورفا در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) نگرانی حزب خود را دربارۀ امنیت و سلامت رؤسای مشترک و دیگر نمایندگان زندانی HDP ابراز کرد.
بایدمیر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت ترکیه از ۸ ژوئن ۲۰۱۵ یک «کودتای دائمی» را تجربه می کند و کودتا امروز نیز با دستگیری های سرت، درسیم و جزیره ادامه پیدا کرد.
بایدمیر گفت: «بازداشت رؤسای مشترک و نمایندگان HDP، که امید مردم ترکیه بودند، نپذیرفتند که مانند گله با مردم رفتار شود و باور داشتند که ذهنیت گله ای به سود هیچ کس نیست، خود یک کودتا است و این کودتا بدون توقف همچنان ادامه می یابد.»
وی افزود: «HDP اجازه نمی دهد جامعه تبدیل به یک گله شود. حکومت می خواهد هژمونی خود را با خون و آشوب تحمیل کند. ما به زندانی بودن رؤسای مشترک و دیگر نمایندگان و شهردارانمان عادت نخواهیم کرد و آن را قانونی نخواهیم دانست. ما سر تسلیم فرود نخواهیم آورد.»
بایدمیر خطاب به اردوغان گفت: «تنها شخصی که مسئول زندانی شدن رؤسای مشترک HDP است رئیس جمهور اردوغان است. آنها رقبای سیاسی شما هستند و تنها راه تسویه حساب با آنها صندوق آرا است. زندانی کردن کسانی که در صندوق های رأی نمی توانید شکست دهید، یک کودتا است، درست مانند کودتای ۱۵ جولای این نیز غیر قانونی است. برای یک بار از این قانون شکنی برگردید.»
بایدمیر به اظهارات حسین کوجا بایک نمایندۀ ازمیر از حزب عدالت و توسعه (AKP) اشاره کرد که گفته بود: «در صورت کشته شدن مقامات حکومت، مردم به زندان ها حمله کرده و تروریست های PKK و FETO را حلق آویز می کنند.»
بایدمیر در این باره گفت: «اگر اتفاقی برای این زندانیان بیفتد، اگر یک مو از سر آنها کم شود، در درجۀ اول رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر دادگستری و آنها که به لغو مصونیت قضایی نمایندگان رأی دادند، مسئول خواهند بود. اینکه چه کسی این پیام را منتشر کرده و هدف از آن چه بوده، مسئولیت شما است که آن را روشن کنید.»
وی خطاب به اردوغان گفت: «راه شما راهی نیست که دنبال کرد. از دشمنی با کردها و از کینه و انتقام کشی از آنها دست بردارید.»
بایدمیر خطاب به روزنامه نگاران گفت هدف از برگزاری این کنفرانس مطبوعاتی خطری است که نمایندگان HDP را تهدید می کند. وی افزود: «چرا دمیرتاش در زندان نوع F ادیرنه نگه داری می شود؟ چرا وی به جای اینکه در بند A یا B باشد در بند C این زندان است؟»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *