۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عثمانی بر «شیر زنان کوبانی»سلام کرد و با رئیس جمهوری از «دردهای بوکان» گفت

عثمانی بر «شیر زنان کوبانی»سلام کرد و با رئیس جمهوری از «دردهای بوکان» گفت

  • ۶ آبان ۱۳۹۳
  • ۳۲۷ بازدید
  • ۰

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با گفتن سلام بر شیر زنان کوبانی به تحولات این شهر پرداخت و تعدادی از مشکلات شهر بوکان را با رئیس جمهور در میان گذاشت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : “محمد قسیم عثمانی” نطق امروز(یک شنبه/۴آبان) خود را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی را با گفتن«سلام برکوبانی» و «سلام برشیرزنان کوبانی» آغاز کرد و اظهار داشت:داعش دست پخته مشترک آمریکا و اسرائیل است که رفتار ضد انسانی را به نهایت خود رسانده اند و لکه ننگی را بر تاریخ بشر و مدعیان حقوق بشر چسباندند.
سران غرب، آمریکا و عباپوشان عرب، مردانگی را از زنان کوبانی یاد بگیرند
عثمانی با بیان اینکه حادثه کوبانی اثراتی داشت، گفت: زنان کوبانی مردانگی و شهامت و شجاعت به منصه ظهور رساندند. زنان کوبانی مردانگی را در حد اعلای آن صرف نمودند که سران غرب، آمریکا و عباپوشان عرب، مردانگی را از زنان کوبانی یاد بگیرند. زنان و دختران کوبانی تمام گلوله‌هایشان را بر دل داعش می‌ریزند و تنها گلوله را برای ریختن خون پاک خود نگه می‌دارند تا تن پاک و مقدس‌شان با دستان آلوده و شیطانی داعشیان لکه‌دار نشود.

همه زنان و مردان آزاده جهان به کوبانی افتخار می کنند
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کوبانی پر است از دخترانی که زن را معنای دیگر بخشیدند و نجابت و شجاعت را با نام زن عجین کردند. دختران و زنان کوبانی زن و دختر بودنشان را با مردانگی صرف کردند و کاری کردند که همه زنان و مردان آزاده جهان به وجود آنها بر کره زمین افتخار کنند،”بژی شیرژنانی کوبانی”.
این عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی کوبانی را مصداقی برای ددمنشی مدعیان حقوق بشردانست و تاکید کرد: کوبانی نشان داد که آمریکا و جهان غرب جز استفاده ابزاری از حقوق بشر هیچ دلهره‌ای برای بشریت و مظلومیت انسان‌ها ندارند و ساده‌لوحان و ساده‌اندیشانی که قلیل بودند و آمریکا را ناجی خود می‌پنداشتند امروز فهمیدند که سخت در اشتباهند و ساده‌انگارند.
عثمانی ادامه داد: کوبانی نشان داد که ایران ما حافظ حقوق بشر به معنای واقعی است و بدون ادعا، بدون توجه به رنگ و نژاد و زبان و مذهب از مظلومیت انسان‌ها دفاع می‌کند و عده‌ای ساده‌لوح که تصوری غیر از این داشتند اگر مغرض نباشند به این واقعیت پی برده‌اند که آری هر جا صدای مظلومیت انسانی است پرچم ایران برافراشته است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کوبانی نشان داد که حکومت ترکیه که برای پیوستن به اروپا در حال سد کردن کمک مردم ترکیه به کوبانی است؛ می‌خواست با نیات پلید غرب خوش‌خدمتی کند که آن هم به یک لکه ننگ و به یک روسیاهی تاریخی ماندگار برای ترکیه تبدیل و ثابت شد که تفکر داعش فقط در زیر عبای برخی از سران عرب نیست بلکه در زیر کراوات اردوغان نیز می‌توان تفکر داعش را یافت.
رییس‌جمهور حقوقدان ما در حوزه انتخابیه با سرهنگ‌ها تفاوت چشمگیری نداشته است
این نماینده مجلس در ادامه به برخی مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و خطاب به حسن روحانی گفت: آقای روحانی بیش از ۸۵ درصد از مردم بوکان به شما رای دادند به همین دلیل بنده به نمایندگی از آنها در جهت تقویت دولت شما گام برداشتم و تا زمانی که مورد تایید رهبری باشید این حمایت ادامه خواهد داشت. مردم ما به حقوقدان بودن شما دل خوش کرده‌اند و هنوز هم ناامید نیستند ولی تا به حال رییس‌جمهور حقوقدان ما در حوزه انتخابیه با سرهنگ‌ها تفاوت چشمگیری نداشته است.

بوکان فاقد کارخانه است
عثمانی با اشاره به مشکل استخدام معلمان حق‌التدریسی و پیش دبستانی،‌ گفت: دولت شما این افراد را ناامید کرده است. جوانان کشور از بیکاری دچار افسردگی شده‌اند و دولت امیدت هنوز امیدی نیافریده است. بوکان ما فاقد کارخانه و یا طرح اشتغالزایی قابل توجهی است.
تبعیض وزیر نیرو در حق مردم بوکان
وی در ادامه افزود: سد سیمینه رود بوکان همزمان با سد شهید مدنی در آذربایجان شرقی افتتاح شد که آب هر دو به دریاچه ارومیه می‌ریخت. وزیر شما سد شهید مدنی را به بهره‌برداری رساند و سد سیمینه را با تاخیر مواجه ساخته است. اگر حرف وزیرتان درست است چرا سد شهر خودش را به اتمام رسانده و سد شهر ما را به تعویق انداخته است آیا مردم ما حق دارند از وزیر ناامید باشند یا خیر؟
ز کردها درسمتهای استانی هم استفاده نکردید
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی به احداث باند دوم جاده بوکان – سقز که ناتمام مانده و عدم احداث حتی یک متر راه روستایی در سال جدید نیز اشاره کرد و رییس‌جمهور را مورد انتقاد قرار داد.
وی در پایان گفت: وعده کرده بودید از کردها در مناصب بالای کشوری استفاده کنید، مناصب بالای کشوری پیشکش، در سمت‌های بالای استانی هم استفاده نکردید. نهاده‌های کشاورزی را گران کردید و محصولات را خیر.
عثمانی در پایان سخنان خود خطاب به رییس‌جمهور گفت: آیا حاضرید فرزند خودتان هم در کلاس ۴۵ نفره درس بخواند؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *