۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عبدالله اوجالان مجری سیاست های دولت ترکیه

عبدالله اوجالان مجری سیاست های دولت ترکیه

  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
  • ۳۵۵ بازدید
  • ۰

تعریف و تمجید از اوجالان و اجازه ی انتشار کتاب وی و همچنین وارد کردن کردها در عرصه ی سیاست  استراتژی نوین سرویس اطلاعاتی ترکیه برای انحلال کامل پ ک ک می باشد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : کارشناسان و تحلیل گران بسیاری با اسناد و دلایل   محکمی  همیشه اعلام کرده بودند که عبدالله اوجالان دست نشانده ی سرویس اطلاعاتی ترکیه (میت ) می باشد ،تا نقش ابزاری برای سرکوب کُردها ایفا نماید.

گذشت زمان اکنون از برخی واقعیت پرده برداشته و ماهیت ضدکُرد اوجالان را هویدا می سازد.

انتشار کتاب جدید اوجالان و تعریف و تمجید مقامات سیاسی دولت ترکیه نشان از استفاده ی ابزاری اوجالان می باشد. دولت ترکیه با مطرح ساختن مذاکرات توسط شخص اوجالان  هم توانست پ ک ک را خلع سلاح نماید و هم  بر روی افکار جوانان کرد تاثیر گذار باشد.

اکنون سیاست و رویکرد دولت ترکیه حمایت همه جانبه از پروسه امرالی که شخص اوجالان نیز بار ها بر روند مذاکرات تاکید داشته، و همچنین تعریف و تمجید مقامات سیاسی از اوجالان و مجوز انتشار کتاب جدید وی سیاست نوین ترکیه بوده   ،تا بدین شیوه حزب گارکران کردستان (پ ک ک) که اوجالان با درخواست سازمان اطلاعاتی ترکیه تاسیس کرده بود ،تا توسط اوجالان نیز منحل نماید.

مشاور ارشد احمد داوود اوغلو اخیر در اظهاراتی مکارانه اذعان داشت :باید خوشحال بود که شخصی مانند عبدالله اوجالان وجود دارد .مشاور ارشد نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: با نگاه به زندگی عبدالله اوجالان و بررسی این موضوع که وی از کجا به کجا رسیده است، تصویر فردی به نمایش در می آید، که شایان تقدیر است. مسئله مهم این است که استعدادهای این سیاستمدار در ترکیه در مسیرهای مفیدی به کار گرفته شود. در این نقطه از تاریخ که قرار گرفته ایم گفتن این حرف کاملا صحیح به نظر می رسد: “باید خوشحال بود که شخصی مانند عبدالله اوجالان وجود دارد” حال از این سخن خوشتان بیاید و یا نه.

اکنون اظهارات مشاور ارشد داود اوغلو کاملا منطقی و بجاست چرا انچه که آنان می خواستند عبدالله اوجالان توانست به نحوه احسن اجرا نماید. ۴۵۰۰۰ کشته و آواره شدن هزران خانواده ی کُرد کاملا به نفع ترکیه بود ،که اوجالان توانست به خوبی از عهده ی این وظیفه بر آید.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *