۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عبدالله اوجالان در حال نوشتن پیام نوروزی است

عبدالله اوجالان در حال نوشتن پیام نوروزی است

  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
  • ۱۸۹ بازدید
  • ۰

بر اساس اخبار منتشر شده از امرالی، عبدالله اوجالان، رهبر پ.ک.ک در حال نوشتن پیامی جامع تر از بیانیه مشترک، برای عید نوروز است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری HaberTurk اعلام کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع نزدیک به حزب دموکراتیک خلق ها، طرف های کرد در روند مذاکرات صلح با سرعت تمام در حال انجام امور لازم برای صلح در بهار پیش رو هستند. بر اساس اطلاعات کسب شده، اقدامات لازم برای روند مذاکرات در بهار پیش رو به ترتیب زیر است:
هیئت ناظر: طبق اخبار منتشر شده، هیئت ناظر قبل از برپایی مراسم عید نوروز به جزیره امرالی سفر خواهد کرد. در این سفر جزئیات بیانیه مشترک مورد گفتگو قرار خواهد گرفت و هیئت ناظر از زبان شخص عبدالله اوجالان در جریان دقیق روند مذاکرات قرار خواهند گرفت. هیئت بعد از بازگشت از جزیره امرالی، مصاحبه مطبوعاتی برگزار خواهد کرد و در خصوص پیام عبدالله اوجالان مبنی بر “تبدیل مبارزه مسلحانه به رقابت سیاسی” نظرات خود را در اختیار افکار عمومی قرار خواهند داد. هیئت ناظر به کوه قندیل سفر نخواهد کرد. جزئیات توسط کنگره جوامع کرد از طریق مصاحبه مطبوعاتی هیئت ناظر به اطلاع آنان خواهد رسید.
پیام نوروزی: عبدالله اوجالان، اقدمات خود را برای پیام ۲۱ مارس (پیام نوروزی) آغاز کرده است. بر اساس اطلاعات کسب شده از هیئت امرالی، عبدالله اوجالان نوشتن پیام عید نوروز را آغاز کرده است. متن پیام در دیاربکر خوانده خواهد شد. این متن گسترده تر از بیانیه مشترک هیئت امرالی – هیئت حکومتی خواهد بود. در این پیام جزئیات مرحله جدید روند مذاکرات در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت. از تمام کردهای ترکیه دعوت به آرامش و صبرخواهد شد. در این متن پیام صریحی در خصوص خلع سلاح، آغاز رقابت های سیاسی و برادری ملت ها صادرخواهد شد.
پخش زنده تلویزیونی از امرالی: در خصوص چگونگی انتشار این پیام به صورت نوشتاری با واسطه و یا به صورت تصویری با پخش زنده تلویزیونی از امرالی هنوز تصمیمات قطعی صورت نگرفته است. اگر پخش زنده صورت نگیرد، یکی از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها آن را خواهد خواند.
کنگره خلع سلاح: به احتمال زیاد کنگره خلع سلاح پ.ک.ک در ماه آوریل (اوسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) تشکیل خواهد شد. با تشکیل این کنگره فعالیت های سیاسی پ.ک.ک به جای فعالیت های مسلحانه رسمیت پیدا خواهد کرد. تلاش ها برای خلع سلاح ادامه دارد. در خصوص جزئیاتی مانند، چگونه این سلاح ها ترک خواهد شد؟ در کجا خلع سلاح خواهند شد؟ به کدام مرجع سلاح ها تحویل داده خواهد شد؟ هنوز گفتگوها ادامه دارد. در جبهه ترکیه کاملا خلع سلاح صورت خواهد گرفت ولی در خصوص عراق و سوریه در حال حاضر امکان خلع سلاح وجود ندارد.
شفاف سازی در روند مذاکرات: برای حل و فصل مسئله ۳۰ ساله کردهای ترکیه، تمام اقدامات و موارد انجام گرفته به صورت آشکار در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت. دیگر روند مذاکرات وارد مرحله ای شده است که به صورت پنهانی و به دور از اطلاع افکار عمومی هیچ اقدامی صورت نخواهد گرفت. در روزهای پیش رو موضوعاتی مطرح خواهد شد که نیاز به بررسی های زیادی دارد.
طرح بازگشت به خانه: تمام اقدامات برای بازگشت به ترکیه از کوه ها در حال صورت گرفتن است. این اقدام به صورت سریالی و در زمانبندی های خاص صورت خواهد گرفت. در این خصوص دشوارترین موضوع حضور۲۵ درصد نظامیان با ملیت سوری در پ.ک.ک است. در خصوص این که این ۲۵ درصد نیروی پ.ک.ک با توجه به شرایط داخلی سوریه به کجا منتقل خواهند شد، هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است. در خصوص شاخه اروپایی پ.ک.ک، کادر فرماندهی آنان و منابع مالی پ.ک.ک هنوز گفتگوها ادامه دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *