۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • طرح ایجاد کریدور تروریستی پ.ی.د/پ.ک.ک در منبج سوریه ناکام ماند

طرح ایجاد کریدور تروریستی پ.ی.د/پ.ک.ک در منبج سوریه ناکام ماند

  • ۴ آذر ۱۳۹۵
  • ۳۰۱ بازدید
  • ۰

گروه تروریستی پ.ی.د/پ.ک.ک که در صدد ایجاد یک کریدور تروریستی در شمال سوریه است با تلاش ترکیه در هدف خود در شهر منبج ناکام ماند.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از آناتولی ،گروه تروریستی پ.ی.د/پ.ک.ک که در صدد ایجاد یک کریدور تروریستی در شمال سوریه است، با فشارهایی که ترکیه برای جلوگیری از تحقق این طرح بر آمریکا و این گروه وارد می آورد، برای رسیدن به هدف خود در شهر منبج ناکام ماند.

این شهر در استان حلب سوریه در غرب رود فرات و در فاصله ۳۰ کیلومتری مرز این کشور با ترکیه واقع است که مساحتش به ۲۶ کیلومتر مربع می رسد.

پیش از وقوع جنگ داخلی سوریه، بیشتر جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفری این شهر عرب بودند و چند هزار نفر را هم کردها و ترکمن‌ها تشکیل می دادند.

منبج در جریان جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۲ به کنترل مخالفان درآمد و در ژانویه ۲۰۱۴ نیز تحت تسلط گروه تروریستی داعش قرار گرفت.

گروه تروریستی پ.ی.د/پ.ک.ک اراضی مرز ترکیه و سوریه واقع در شرق رود فرات را با حمایت ایالات متحده آمریکا تا پایان ۲۰۱۵ تحت کنترل خود در آورد.

این گروه تروریستی برای اتصال اراضی اشغالی در شرق رود فرات به مناطق تحت سیطره خود در غرب این رود، وارد عمل شد که برای تحقق این طرح می بایست منبج و الباب واقع در غرب رود فرات را از داعش پس بگیرد.

بر اساس این گزارش، اکنون پ.ی.د/پ.ک.ک کریدوری را که از استان حسکه واقع در مرز سوریه با ترکیه تا شهر منبج حلب ادامه دارد، کنترل می کند. این گروه قصد دارد شهرستان‌های عفرین و تل رفعت از توابع حلب که در مقابل استان حاتای ترکیه واقع شده است را با تسلط بر شهرستان الباب به شهر منبج متصل کند.

ایالات متحده آمریکا به بهانه شرکت در مبارزه مشترک با گروه تروریستی داعش برای ورود پ.ی.د/ پ.ک.ک به منبج امکانات لازم را فراهم کرد.

این گروه در ماه اوت گذشته با حمایت نیرو‌های عملیات ویژه آمریکا و با استفاده از حملات هوایی شدید در سوریه، اعضای داعش را از منبج بیرون راند.

پ.ی.د/.پ.ک.ک به دلیل واکنش‌های ترکیه طوری نشان داد که شهر منبج را عرب‌ها مدیریت می کنند و مدعی شد که در منبج نه نیروهای خود بلکه نیروهای دموکراتیک سوری حضور داشتند.

همچنین ایالات متحده آمریکا به ترکیه ضمانت داده بود که تروریست های پ.ی.د/پ.ک.ک شهر منبج را در پی بازپس گرفتن آن از داعش ترک خواهند کرد اما واشنگتن به رغم گذشت سه ماه به وعده خود عمل نکرده است.

از سویی دیگر، آمریکا و ترکیه برای توافق بر سر این مساله، افسران ویژه رابط نظامی منصوب کردند. هدف از این مکانیزم جدید انجام اقدامات لازم پس از بررسی و ارزیابی دقیق در باره وضعیت گروه تروریستی مذکور در منبج است.

نیروهای مسلح ترکیه و ارتش آزاد سوریه که در ادامه عملیات سپر فرات شهر منبج در شرق رود فرات را از شمال و غرب تحت محاصره خود قرار دادند، در فاصله ۱۰ کیلومتری مرکز این شهر هستند.

هفته گذشته نیز ترکیه، تروریست‌هایی را که قصد داشتند از منبج فرار کنند، مورد هدف حمله هوایی قرار داده بود.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره ادامه عملیات سپر فرات گفته بود: دستاوردهای ما از آغاز این عملیات تا کنون هنوز کافی نیست. ما به سوی منبج خواهیم رفت. علت آن هم کنجکاوی نیست. در منبج پ.ی.د و ی.پ.گ حضور دارند. می خواهیم آنها هم این شهر را ترک کنند و به سمت شرق بروند. این را گفتیم و به ما گفتند که بله، ‘خواهند رفت’. ما باز هم گفتیم که باید بروند. می گویند تاکنون شماری از اعضای این گروه‌ها منبج را ترک کرده اند. ما خواستار ترک کامل این شهر از سوی عناصر پ.ی.د و ی.پ.گ هستیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین