۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صلاح الدین دمیرتاش: پ.ک.ک تنها در جبهه ترکیه خلع سلاح می شود

صلاح الدین دمیرتاش: پ.ک.ک تنها در جبهه ترکیه خلع سلاح می شود

  • ۱۵ آذر ۱۳۹۳
  • ۳۲۲ بازدید
  • ۰
 
رئیس مشترک حزب دموکراتیک کردها معتقد است که با توجه به شرایط کنونی خاورمیانه نیروهای پ.ک.ک تنها در حوزه ترکیه می توانند خلع سلاح شوند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از نوروز تی وی  صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها، در اظهاراتی عنوان داشت: حکومت ترکیه برای ایجاد تفرقه در داخل حزب بدون اجازه با برخی افراد حزب دموکراتیک خلق ها دیدار می کند.
وی در ادامه اظهارات خود عنوان داشت: افراد حکومتی با برخی اعضای حزب دموکراتیک خلق ها که مسئولیت های اجرایی دارند دیدارهای دوجانبه انجام می دهد. ما از این اقدامات مطلع هستیم. این دیدارها در جهت ایجاد تفرقه در داخل حزب هست.  از بیرون حزب برخی اقداماتی صورت می گیرد که ما را در داخل حزب رو در روی یکدیگر قرار دهد.
وی که در مصاحبه با Haberturk سخن می گفت، درباره روند مذاکرات و اوجالان اظهار داشت: آقای عبدالله اوجالان یک رهبر قدرتمنداست، این برای هر دو طرف شانس بزرگی است، وی با اصرار خود بر روی روند مذاکرات می تواند این مذاکرات را به بهترین شکل به نتیجه نهایی نزدیک کند.
دمیرتاش تصریح کرد: اگر دقت کنید اوجالان در پیام های خود از جمله «خلع سلاح در جبهه ترکیه» استفاده می کند. در اظهارات کنگره جوامع کرد هم به این جمله بر می خوریم. خود هیئت حکومتی هم به این مسئله اشراف دارد که در شرایط فعلی خاورمیانه، پ.ک.ک نمی توانند تماماً خلع سلاح شود. ولی این کار تنها درمورد جبهه ترکیه مسئله معقول و منطقی تری به نظر می رسد.
وی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: تا کنون ۸ بار به دیدار اوجالان رفته ام و یک سال و نیم است که هیئت حزب دموکراتیک خلق ها به صورت مداوم به امرالی سفر می کند. در هیچ کدام از این دیدارهای اوجالان دستور چیزی را صادر نکرده است. نه تنها به ما، بلکه به کنگره جوامع کرد هم تا کنون پیامی که حاوی دستور و جملات امری باشد نفرستاده است. وی همیشه پیام های خود را به عنوان پیشنهاد ارائه می کند. اوجالان در طول ۴۰ سال در شرایط سخت موجود در ترکیه، خاورمیانه، سوریه، اروپا و امرالی تبدیل به یک رهبر شده است. تمام این شرایط از وی یک رهبر ایده ال برای کردهای ترکیه ساخته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین