۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صلاح الدین دمیرتاش: ممکن است به جای اوجالان، اردوغان اعدام شود

صلاح الدین دمیرتاش: ممکن است به جای اوجالان، اردوغان اعدام شود

  • ۲۳ آبان ۱۳۹۱
  • ۳۱۵ بازدید
  • ۰

حزب صلح و دموکراسی پاسخ تهدیدات اردوغان را داد.

به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه وطن، صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی در ساختمان کنگره جامعه دموکراتیک، ضمن حضور در جمع نمایندگانی که در خال اعتصاب غذا هستند، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در این نشست مطبوعاتی که با حضور احمد ترک رهبر کنگره جامعه دموکراتیک و نماینده ماردین و نیز عثمان بایدمیر شهردار دیاربکر برگزار شد، دمیرتاش در مورد دلیل تاکید اردوغان بر موضوع بازگرداندن جزای عدام به قوانین ترکیه طی روزهای اخیر گفت:” همه دیدید که نخست وزیر طی چند روز گذشته بیش از ۴ بار در نشست های مختلف از ضرورت اجرای جزای اعدام سخن گفت و جناب اوجالان را به عنوان اولین فردی معرفی کرد که باید اعدام شود. من خطاب به شخص نخست وزیر می گویم اگر دوباره در ترکیه دار اعدام را برپا کنید، اصلا معلوم نیست که گردن چه کسی از طناب آویزان خواهد ماند. اردوغان این رویا را برای اوجالان دیده اما حافظه تاریخی او آن قدر ضعیف است که از یاد برده عدنان مندرس نخست وزیر اسبق ترکیه در زندان ایمره آلی اعدام شد و مادام که اردوغان تحویل گیرنده میراث مندرس و پست نخست وزیری است، بعید نیست که به عنوان دومین نخست وزیر ترکیه، این جهان فانی را با جزای اعدام ترک کند.”

وی در ادامه افزود: ” نه تنها به عنوان رهبر حزب صلح و دموکراسی بلکه به عنوان یک حقوق دان حرف می زنم و اعلام می کنم که قانون عطف به ماسبق نمی شود و اگر به فرض محال اردوغان موفق شود دوباره اعدام را به قانون جزای ترکیه بازگرداند، اوجالان را بالای دار نخواهد دید. چنین چیزی از لحاظ حقوقی میسر نیست.”

دمیرتاش همچنین گفت:” اگر اردوغان این سخنان را با لحن تهدیدآمیز بر زبان رانده و قصد دارد کُردها را بترساند، بهتر است بداند که چنین تهدیدهایی کارگر نیست و موقعیت کردهای این کشور هم به گونه ای نیست که فردی همچون اردوغان جرات تهدید و ترساندن آنها را داشته باشد. اگر هم قصد دارد اوجالان را خارج از چهارچوب های قانونی در ایمره آلی اعدام کند، حرف خود را آشکارا بر زبان بیاورد و منتظر عواقب آن باشد.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *