۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صلاح الدین دمیرتاش: ارتش ترکیه و AKP ائتلاف انتخاباتی ایجاد کرده اند

صلاح الدین دمیرتاش: ارتش ترکیه و AKP ائتلاف انتخاباتی ایجاد کرده اند

  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
  • ۳۶۲ بازدید
  • ۰

رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها تاکید کرد که ارتش ترکیه و حزب عدالت و توسعه برای انتخابات پارلمانی ائتلاف کرده اند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از ملیت، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها که در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرده بود به سوالات خبرنگاران در خصوص روند مذاکرات صلح جواب داد.

وی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید «هیئت حکومتی در روند مذاکرات مدعی شده است صلاح الدین دمیرتاش، به همراه کوه قندیل درصدد هستند تا عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک را در روند مذاکرات کم اثر کنند، نظر شما در این باره چیست؟» گفت: ما با کوه قندیل و شخص عبدالله اوجالان در خصوص روند مذاکرات هیچ اختلاف نظری نداریم. این ادعاهای صورت گرفته همان مسائلی است که قبلا نیز عنوان کرده ام، حکومت ترکیه درصدد است تا اختلاف نظرعمیق در درون خود را به حزب دموکراتیک خلق ها و روند مذاکرات منتقل کند.

وی در ادامه اظهارات خود در خصوص سفر رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه به منطقه عشمه اظهار داشت: شواهد موجود درمورد اقدامات ارتش ترکیه در ماردین، حکاری و شرناخ، سناریوهای عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه مواضع پ.ک.ک، طرح تحریک نیروهای نظامی پ.ک.ک در منطقه و سفر اخیر ژنرال نجدت اوزال به منطقه عشمه به همراه هئیت نظامی به بهانه بازدید از آرامگاه شاه سلیمان همگی نشان دهنده آغاز فعالیت های انتخاباتی حکومت ترکیه و ائتلاف حزب عدالت و توسعه با ارتش این کشور است.

دمیرتاش تاکید کرد: ارتش ترکیه در حال برنامه ریزی برای چگونگی هدایت نیروهای خود برای فعالیت انتخاباتی حزب عدالت و توسعه است. هر کسی با نگاه تیزبینانه به اتفاقات اخیر عرصه سیاسی – نظامی ترکیه نگاه کند متوجه این مسئله خواهد شد. ولی حزب عدالت و توسعه متوجه نیست که جان یک سرباز، پلیس و نظامی پ.ک.ک از اهداف حزب ما و شما بسیار ارزشمندتر است. بسیار خجالت آور است حزبی بخاطر آن که رای ملی گراهای ترکیه را جذب کند از طریق ارتش کشور به اقلیت خاصی حمله کرده و آنان را بمباران کند. این ظلم کردن به جوانان و فرزندان این کشور است. اگر تا کنون نیز در خصوص روند مذاکرات صمیمی بودیم و به این صمیمیت خود ادامه دادیم تنها به خاطر مردم بود. ما به مردم و به خودمان برای تاسیس صلح ایمان داریم.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به این که اردوغان در داخل دولت یک دولت دیگر به وجود آورده است، گفت: کاخ ریاست جمهوری ترکیه دارای اختیارات اطلاعاتی است. ارتش مخصوص به خود را دارد. یک بودجه مخصوص و نامعلوم  دارد. کاخ ریاست جمهوری ترکیه در حال حاضر به صورت خودمختار اداره می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین