۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صلاح الدین دمیرتاش: احتمال ائتلاف HDP و AKP وجود ندارد/ تحت هر شرایطی مذاکرات صلح را ادامه خواهیم داد

صلاح الدین دمیرتاش: احتمال ائتلاف HDP و AKP وجود ندارد/ تحت هر شرایطی مذاکرات صلح را ادامه خواهیم داد

  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۰۹ بازدید
  • ۰

صلاح الدین دمیرتاش با رد احتمال ائتلاف حزب متبوعش با حزب عدالت و توسعه، گفت:نگاه تاکتیکی به مذاکرات صلح نداریم. این پروسه باید تحت هر شرایطی ادامه پیدا کرده و به نتیجه برسد. ما همه به صلح نیاز داریم. احزاب دیگر نیز باید از خود جدیت نشان دهند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری اخلاص، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی، با اشاره به روند مذاکرات صلح عنوان کرد: روند مذاکرات، صلح داخلی در ترکیه و حل و فصل مسئله کردها حائز اهمیت بسیاری است. این موضوعات مسائل استراتژیکی است که ما آن را به خاطر انتخابات و رای نادیده نخواهیم گرفت و به صورت تاکتیکی نگاه نخواهیم کرد. تحت هر شرایطی روند مذاکرات صلح ادامه پیدا خواهد کرد و با موفقیت به اتمام خواهد رسید. همه ما به صلح نیاز داریم. اعضای سابق حکومت نیز به مانند روزهای قبل اظهار نظر نکنند، ترکیه وارد دوران جدید خود شده است و با توجه به شرایط پیش آمده در مجلس به راه خود ادامه خواهد داد.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: هنوز در خصوص دیدار با عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK برنامه ای نداریم. پس از آغاز به کار پارلمان جدید سفر هیئت HDP به جزیره امرالی را در اولویت قرار خواهیم داد. روند مذاکرات صلح و حل و فصل مسئله کردها تنها مسئولیت HDP نیست ما آماده ایم و سایر احزاب نیز باید در این خصوص جدیت از خود نشان دهند.
رئیس مشترک HDP در خصوص تشکیل حکومت ائتلافی در ترکیه تصریح کرد ما به عنوان حزب دموکراتیک خلق ها هیچ شرطی در خصوص وارد شدن به حکومت ائتلافی ارائه نکرده ایم. فقط احتمال ائتلاف حزبمان با حزب عدالت و توسعه را رد کردیم، فقط همین.
دمیرتاش در خصوص درخواست یالچین آکدوغان از حزب دموکراتیک خلق ها مبنی بر این که «به PKK دستور خلع سلاح »، گفت: ما از این تاریخ به بعد دارای اختیاراتی هستیم که صلح پایدار در ترکیه را تامین خواهد کرد. همه ما باید در این خصوص تلاش کنیم. در ترکیه سیاست دموکراتیک قدرتمند شده است. ولی حزب عدالت و توسعه باید از دستور دادن به ما دست بردارد. همه ما صاحب این مملکت هستیم. صندلی های حکومت اموال شما نیستند بلکه از آن ملت ترکیه هستند.
دمیرتاش در خصوص نتایج انتخابات نیز عنوان کرد: ما تنها حزب سیاسی هستیم که در ۸۱ استان ترکیه شاهد افزایش آراء به نسبت دوره های قبل بودیم. چیزی که بنده را بیش از همه خوشحال کرد همین افزایش آراء در سطح ترکیه بود. این پیامی از ترکیه است که ملت این کشور دیگر خواهان آزادی و دموکراسی هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین