۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صالح مسلم: پ.ک.ک همواره در کنار ما بوده است/ PYD با تمام احزاب کردی ارتباط دارد

صالح مسلم: پ.ک.ک همواره در کنار ما بوده است/ PYD با تمام احزاب کردی ارتباط دارد

  • ۱ مرداد ۱۳۹۴
  • ۱۸۶ بازدید
  • ۰
با تمام احزاب کردی رابطه داریم. حزب دموکرات کردستان عراق (KDP) اتحادیه میهنی کردستان (YNK) و … که حزب کارگران کردستان (PKK) نیز یکی از این احزاب است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری دوغانٰ، صالح مسلم، رئیس حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در اظهاراتی عنوان کرد: حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) یک حزب سیاسی است که در سال ۲۰۰۳ با هدف تبدیل شدن به یک حزبی مهم در سوریه تشکیل شده است. در خصوص ارتباط این حزب با حزب کارگران کردستان (PKK) باید عرض کنیم جناب عبدالله اوجالان رهبر پ.ک.ک یک رهبر جهانی است. دارای اندیشه و تئوری های مخصوص خود است که ما سعی می کنیم برخی از این اندیشه ها را اتخاذ کرده و بر اساس آن عمل کنیم. با تمام احزاب کردی دارای روابطی هستیم. حزب دموکرات کردستان عراق (KDP) اتحادیه میهنی کردستان (YNK) و … که حزب کارگران کردستان (PKK) نیز یکی از این احزاب است. روابط ما با پ.ک.ک کاملا طبیعی است. در این چارچوب با حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) هم دارای روابطی هستیم. پ.ک.ک همیشه در کنار ما بوده و از ما حمایت کرده است.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: اگر برخی ها از داخل ترکیه و یا خارج از آن تاکید بیشماری بر همکاری ما با پ.ک.ک می کنند و یا در نشان دادن روابط ما سعی در برجسته سازی برخی جوانب دارند در واقع هدف آنان چیز دیگری است. جهانیان شاهد تحولات شمال سوریه هستند. شمال سوریه دارای یک سیستم دقیق مدیریتی است. تمام تصمیمات گرفته شده دارای مرجع مشخصی است. تمام تصمیمات در خصوص شمال سوریه را بنده اتخاذ نمی کنم ما دارای همکارانی در مجلس هستیم. اگر کسی سعی کند تمام مسئولیت ها را متوجه حزب اتحاد دموکراتیک سوریه بکند این کار اشتباهی خواهد بود. همه باید بدانند که ربط دادن تمام مسائل به حزب ما و تروریست اعلام کردن حزب اتحاد دموکراتیک سوریه به نفع هیچ کس نیست.
صالح مسلم خاطرنشان کرد: ما تکه ای از سوریه هستیم. در مسیر تغییر و تحول سوریه بخشی از این تحولات را شامل می شویم. همیشه به بخشی از سوریه بودنمان تاکید کرده ایم و هیچ موقع به جدایی از این کشور فکر نکرده ایم. بنابرانی طرح های ما در داخل سوریه کاربرد خواهد داشت. در طرح برنامه هایمان هم روند دموکراتیزه شدن را در نظر گرفته و هم به ارتباط با دولت مرکزی فکر می کنیم. ما خواهان امنیت و صلح در سوریه هستیم.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین