۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صالح مسلم: ترکیه نقش منفی در عدم دعوت PYD به ژنو داشته است/ روسیه خواهان حضور PYD در ژنو بود

صالح مسلم: ترکیه نقش منفی در عدم دعوت PYD به ژنو داشته است/ روسیه خواهان حضور PYD در ژنو بود

  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
  • ۲۴۸ بازدید
  • ۰

رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه در سخنانی مدعی شد که کارشکنی ترکیه یکی از عوامل دعوت نشدن حزبش به کنفرانش ژنو ۳ بوده است. وی افزود که روسیه بر حضور PYD در این کنفرانس اصرار داشته است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، صالح مسلم، رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در اظهاراتی با اشاره به دعوت نشدن PYD به کنفرانس ژنو ۳ گفت: در سوریه بدون در نظر گرفتن PYD بحران سوریه حل و فصل نخواهد شد. به همین خاطر این حزب باید در میز مذاکرات حضور می داشت. در خصوص این مسئله نقش ترکیه البته که منفی بوده است ولی به نظر ما در این خصوص فاکتورهای دیگری به غیر از ترکیه دخیل بوده و تصمیم گیرندگان بازیگران دیگری هستند. تصمیم گیرندگان در این خصوص نه تنها ترکیه بلکه آمریکا، روسیه، جناب دی مستورا و سازمان ملل متحد هستند. بر چه اساسی این نهادها تصمیم گیری کرده اند را نمی دانم ولی چیزی که مشخص است نقش ترکیه در خصوص این تصمیم تاثیر گذار بوده است.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرده است: روسیه در خصوص حضور PYD در روند حل و فصل سوریه اصرار داشته است. در واقع کسانی که خواستار حل و فصل بحران سوریه هستند از حضور PYD در این کنفرانس حمایت کرده اند. اصرار روسیه نیز در همین راستا بوده است. روسیه معتقد است که بدون PYD صلح به وقوع نخواهد پیوست. کنفرانسی که برای حل و فصل مسئله سوریه آغاز می شود یک کنفرانس یکی دو روزه نبوده بلکه یک روندی را آغاز می کند که شاید تا ۱ سال هم ادامه داشته باشد. ما خواستار حرکت برابر با تمام گروه ها و احزاب کردی در سوریه هستیم. ولی حرکت های سیاسی کرد سوریه سیاست خاصی برای کردها ندارند و در استانبول ساکن هستند. ما با حرکت های سیاسی کرد در کردستان سوریه دیدارهایی داشتیم.
لازم به ذکر است، صالح مسلم در اظهاراتی با اشاره به این که به هیچ عنوان اقدامی اتخاذ نخواهیم کرد که مقابله جویی با تصمیمات اخذ شده از این کنفرانس باشد گفت: ما با توجه به برنامه های خود حرکت می کنیم. ما دفاع از خود و مبارزات را ادامه خواهیم داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *