۱۸ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صالح مسلم: ارتش ترکیه باید با مجوز ناتو وارد خاک سوریه شود

صالح مسلم: ارتش ترکیه باید با مجوز ناتو وارد خاک سوریه شود

  • ۱۱ تیر ۱۳۹۴
  • ۲۷۵ بازدید
  • ۰

اگر ترکیه واقعا تصمیم به مداخله نظامی در خاک سوریه گرفته باشد این بدین معنی است که ناتو این تصمیم را تایید کرده است که اگر ناتو این کار را کرده باشد خیلی چیزها در منطقه عوض خواهد شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی صالح مسلم رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) در مصاحبه با خبرگزاری ملیت عنوان کرد: ترکمن های سوریه با ما کردها هیچ تفاوتی ندارند، ولی متاسفانه برخی سیاستمداران ترکیه، از ترکمن ها در مقابلی سلفی ها و جهادگرایان به عنوان ابزار سیاسی استفاده می کنند. نظامیان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) اگر بتوانند کردستان سوریه را اشغال کنند در آن جا تمام ترکمن ها و علوی ها را از دم تیغ خواهند گذراند. به خاطر ترکمن نه؛ بلکه به خاطر علوی بودنشان آن ها را خواهند کشت. اگر آن جا یک قتل عام بزرگ رخ دهد مسئولیت آن بر عهده ترکیه خواهد بود.
وی در خصوص ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه گفت: در این خصوص با مسئولین کشورهای بزرگ مذاکره کردیم. آنها نیز در این خصوص نگرانی خود را ابراز کردند. در واقع آنجا تنها مرز ترکیه و سوریه نیست. در عین حال مرزهای ناتو هم هست. اگر قرار باشد ترکیه وارد خاک سوریه شود این تصمیم باید توسط ناتو نیز تصویب شود. اگر ترکیه واقعا تصمیم به مداخله نظامی در خاک سوریه گرفته باشد این بدین معنی است که ناتو این تصمیم را تایید کرده است که اگر ناتو این کار را کرده باشد خیلی چیزها در منطقه عوض خواهد شد.
صالح مسلم ضمن رد تمام ادعاهای مبنی بر تصفیه قومی – هویتی در کردستان سوریه به دست نظامیان کرد خاطرنشان کرد: مبارزات نیروهای نظامی کرد در منطقه برای آزادی تمام اقلیت های قومی، نژادی و مذهبی صورت می گیرد. ما تنها برای آزادی روستاهای آشوری ها و سوریانی ها صدها کشته دادیم. در آن مناطق کشته های نظامیان کرد از کشته های سوریانی ها بیشتر است. همین مسئله در مناطق ایزدی نشین و ترکمن نشین نیز رخ داده است. در سرنوشت و زندگی ترکمن ها و کردها به هم گره خورده است. مناطقی که ترکیه قصد حمله به آن را دارد (غرب طرابلس) کردها و ترکمن ها در کنار هم زندگی می کنند در آنجا مردم هم به زبان کردی و هم به زبان ترکمنی تکلم می کنند. تفکیک ترکمن ها با کردها در آن مناطق غیرممکن است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین