۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • شکست استراتژیک “پ ک ک” در انتخابات پارلمان عراق

شکست استراتژیک “پ ک ک” در انتخابات پارلمان عراق

  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۳۵۸ بازدید
  • ۰

پ ک ک در انتخابات پارلمانی عراق نامزدهای مورد نظر خود را در لیست جنبش نسل نو جای داده و با این جنبش ائتلاف نمود، ولی با توجه به برنامه ریزی سازمان آنچه را که انتظار داشت برای پ ک ک حاصل نشد و احزاب اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق بیشتر آرای مناطق کردنشین را کسب نموده اند.

به گزارش انجمن بی تاوان ،انتخابات پارلمان عراق با شکست راهبردی پ ک ک مواجه گردید، حزب جنبش آزاد کردستان عراق موسوم به Tevger شاخه عراقی سازمان تروریستی پ ک ک ،برای پیروزی در انتخابات پارلمانی عراق با برنامه و هزینه های بسیاری وارد صحنه رقابت شده ، ولی با توجه به عدم مقبولیت و جایگاه مردمی پس چند دهه فعالیت در اقلیم کردستان عراق نتواست نتایج قابل قبولی را کسب نماید.

پ ک ک دراین انتخابات نامزدهای مورد نظر خود را در لیست جنبش نسل نو جای داده و با این جنبش ائتلاف نمود، ولی آنچه که انتظار داشت برای پ ک ک حاصل نشد و احزاب اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق بیشتر آرای مناطق کردنشین را کسب نموده اند.

حزب جنبش تغییر (گوران) از احزاب مطرح و نزدیک به پ ک ک نیز در این انتخابات با شکست مواجه شده، اکنون پ ک ک بمنظور جبران شکست استراتژیک از حزب جنبش تغییر استفاده ابزاری نموده و توسط این حزب بدنبال اغتشاش و آشوب در اقلیم کردستان عراق می باشد.

بنا به اعلام نتایج اولیه و تقریبا قطعی انتخابات پارلمانی عراق از پیشتازی به ترتیب ائتلاف‌های النصر (به ریاست حیدر العبادی)؛ الفتح (به ریاست هادی العامری) ؛ سائرون (وابسته به مقتدی صدر) و دولت قانون (به ریاست نوری المالکی) در استان بصره حکایت دارد. در استان نینوا نیز ائتلاف «نینوی هویتنا» و «النصر» به ترتیب پیشتاز هستند.
نتایج شمارش اولیه آرای انتخابات پارلمانی عراق در اقلیم کردستان عراق از پیشتازی حزب اتحادیه میهنی در ۲ استان سلیمانیه و حلبچه و پیشتازی حزب دمکرات در دو استان اربیل و دهوک حکایت دارد.

آراى حزب گوران(تغییر) در اقلیم کردستان کاهش یافته و گروه جدید “جنبش نسل نو” آراى قابل توجهى کسب نکرده است

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *