۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • شهردار سابق سور: PKK طاهر الچی را به عنوان یک تهدید می دید

شهردار سابق سور: PKK طاهر الچی را به عنوان یک تهدید می دید

  • ۲۵ آذر ۱۳۹۴
  • ۳۱۳ بازدید
  • ۰

طاهر الچی خشونت PKK را تأیید نمی کرد و از عملکرد این حزب انتقاد می کرد. هم PKK و هم شاخۀ جوانان آن الچی را تهدیدی برای خود می دانستند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ملت، جمال توپتانچی، شهردار سابق سور در گفتگو با این روزنامه به بررسی تحولات اخیر در سور پرداخته و عنوان کرد: طاهر الچی رئیس کانون وکلای دیاربکر در خانواده ای با اندیشه های ناسیونالیست کردی پرورش یافته بود و در دیاربکر دارای موقعیتی بسیار تاثیر گذار بود. الچی مانند پ.ک.ک از خشونت حمایت نمی کرد و اقدامات پ.ک.ک را تایید نمی کرد. طاهر الچی برای اعتراض به اقدامات پ.ک.ک در سور و تخریب آثار باستانی در این منطقه به آن جا رفته بود. پ.ک.ک و شاخه شهری آن (جنبش جوانان میهن پرست و انقلابی) طاهر الچی را به عنوان یک تهدید می دیدند.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: جوانان کردی که از شرق برای ادامه تحصیل به غرب می روند از جانب جریان های کمالیستی و آتئیستی به سمت اندیشه های چپ گرایانه هدایت می شوند. از طرف دیگر حزب عدالت و توسعه و سازمان امنیت ملی ترکیه (میت) از ساختارهای غیر ملی شکل گرفته اند. میت، تحت هدایت سیا و موساد است. این ساختارها (سیا و موساد) نزدیکی جوانان کرد به اسلام را یک تهدید به حساب می آورند. در واقع کودتای ۱۲ سپتامبر کنعان اورن نیز از این ترس نشات گرفته بود. هدف از این کودتا نیز طراحی و خلق پ.ک.ک بود. کردها در زندان دیاربکر و سایر زندان ها تحت بدترین شکنجه های غیر انسانی قرار گرفته و بدین ترتیب به آغوش پ.ک.ک رها شدند. اکنون نیز حزب دموکراتیک خلق ها، به همراه جریان های چپ آتئیست و کادر کوه پ.ک.ک همین اقدام (دور کردن جوانان کرد از اسلام) را پیگیری می کند. هیچ کدام از اعضای اصلی کادر کوه پ.ک.ک کرد نیستند. مصطفی کاراسو ارمنی است و همچنین دوران کالکان، جمیل بایک و صبری اوک نیز کرد نیستند. از طرف دیگر فیگن یوکسکداغ رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها از یک خانواده مصری الاصل و چپ به عرصه سیاست های کرد وارد شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *