۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • شهردار ارومیه دستاوردهای سفر خود به کشور ترکیه را تشریح کرد

شهردار ارومیه دستاوردهای سفر خود به کشور ترکیه را تشریح کرد

  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
  • ۴۳۸ بازدید
  • ۰

شهردار ارومیه بعد از بازگشت از کشور تریکه دستاوردهای سفر دو روز خود به این کشور را تشریح کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : «محمد حضرت پور» شهردار ارومیه در تشریح نتایج سفر خود به کشور ترکیه به روابط عمومی این شهرداری گفت: از ماه های اخیر مقدمات سفر به ترکیه با انجام مذاکرات اولیه با چند سرمایه گذار در ارتباط با سرمایه گذاران کشور ترکیه در خصوص دعوت از طرمایه گذاران آن کشور برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری در ارومیه مهیاد شده بود.
وی با اشاره به اولین دیدار در کشور ترکیه و انجام مذاکرات مستقیم در حوزه های مختلف اقتصادی و گردشگری یکی از بزرگترین سرمایه گذاران کشور ترکیه و صاحب بزرگترین شرکت هلدینگ، بیان کرد: این شرکت هولدینگ با گردش مالی ۱۰ میلیارد یورو در سال صاحب چندین کارخانه در بخش های ساختمانی، حمل و نقل، فن آوری اطلاعات و تولید ماشین الات ساختمانی و راه هداری است.
شهردار ارومیه افزود: توافقات اولیه برای عقد با این سرمایه گذار کشور ترکیه و صاحب بزرگترین شرکت هلدینگ درساخت دو هزار واحد مسکونی و ایجاد شرکت های سرمایه گذاری برای فعالیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در خیابان آیت الله حسنی با هدف توسعه اقتصادی شهر ارومیه صورت گرفت.
وی با اشاره به انجام توافقات اولیه در خصوص ایجاد کارخانه تولید ماشین آلات سنگین در ارومیه با بزرگترین شرکت هلدینگ تحت لیسانس شرکت چکوروا آمریکایی، عنوان کرد: با ساخت کارخانه تولید ماشین آلات سنگین در ارومیه شاهد تحول عظیمی در تولید اتوبوس، مینی بوس لودر و بیل بکهو خواهیم بود.
حضرت پور با اشاره به انجام مذاکرات اولیه در خصوص خرید سه فروند هواپیما برای شهر ارومیه، گفت: مذاکراتی با سرمایه گذار کشور ترکیه در خصوص خرید سه فروند هواپیما به صورت اجاره به شرط تملیک صورت گرفت و البته پیش نویس قرارداد خرید سه فروند هواپیما به امضا رسیده است.
وی با بیان اینکه شهر ارومیه از پتانسیل های قوی در زمینه گردشگری برخورداراست، بیان کرد: رایزنی هایی با چند شرکت هواپیمایی از جمله شرکت هواپیمایی برای برقراری ارتباط هوایی ارومیه – ترکیه به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری فرصت های سرمایه گردشگری ارومیه صورت گرفت.
شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: با انجام توافقات اولیه، سرمایه گذاران کشور ترکیه با انجام بازدید های میدانی از ارومیه وارد مرحله عقد قرارداد خواهیم شد.
وی در ادامه با اشاره به دیدارش با چند سرمایه گذارارومیه ای مقیم کشورترکیه در زمینه های پزشکی ودعوت از آنان برای سرمایه گذاری در شهر ارومیه، بیان کرد: با توجه به برخورداربودن شهر ارومیه ازظرفیتهای بزرگ درتوریسم درمانی، با این سرمایه گذاران در ساخت بیمارستان تخصصی چشم توافقاتی انجام شد.
حضرت پور با بیان اینکه شهر ارومیه در بخش خدمات نیازمند پیشرفت و توسعه دارد، اظهار کرد: برای تحقق این امر مهم در ترکیه دیداری با یک سرمایه گذار ارومیه ای و صاحب کارخانه بزرگ ریسندگی و بافندگی شهر بورسا ترکیه که ۸۰ درصد از پارچه های کشور ایران را تولید می کند، صورت گرفت.
وی افزود: مذاکراتی برای ساخت کارخانه رسیندی و بافندگی در ارومیه در قالب طرح مشارکتی با سرمایه گذار صاحب کارخانه بزرگ ریسندگی و بافندگی در شهر بورسا ترکیه صورت گرفت.
شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران ایرانی مقیم ترکیه برای انجام مذاکرات بعدی و ساخت بیمارستان چشم پزشکی و کارخانه ریسندگی و بافندگی از هفته های آینده برای انجام مذاکرات بعدی وارد ارومیه می شوند.
وی با تاکید بر اینکه باید بستر های سرمایه گذاری در ارومیه برای سرمایه گذاران بومی مقیم خارج از کشور را فراهم کرد، یادآور شد: در راستای تحقق افق ۱۴۰۴ شهر ارومیه یعنی شهری سالم، پاک، سبز، مجهز به فناوری نوین اطاعات، حمل و نقل ریلی و برخوردار از اقتصاد پویا باید در زمینه جدب سرمایه گذار بومی، داخلی و خارجی گام برداشت.
حضرت پور نتایج سفر به کشور ترکیه و دیدار با سرمایه گذاران آن کشور در توسعه و آبادانی شهر ارومیه پر خیر و برکت عنوان کرد و گفت: با سرمایه گذاری این سرمایه گذاران در ارومیه و بازاریابی محصولات ارومیه در خارج ازکشور شاهد تحول عظیمی در بخش گردشگری، خدمات و حمل و نقل خواهیم بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *