۲۶ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • سیاستمدار کرد: پ‌ک‌ک به ارزش‌های حقوق بشری احترام نمی‌گذارد و جوانان کرد را وارد جنگ‌های خود می‌کند

سیاستمدار کرد: پ‌ک‌ک به ارزش‌های حقوق بشری احترام نمی‌گذارد و جوانان کرد را وارد جنگ‌های خود می‌کند

  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
  • ۶۰ بازدید
  • ۰

سکینه حسن، یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب دموکراتیک کرد در سوریه با اشاره به اینکه این گروهک در حال سقوط کردن است، گفت که سیستم گروه کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) به پایین‌ترین ارزش‌های حقوق بشری احترام نمی‌گذارد.

به گزارش انجمن بی تاوان، وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «باسنیوز» افزود: «سیستم پ‌ک‌ک در تمام مدت حضور خود در صحنه و در تمام صحنه‌ها به پایین‌ترین ارزش‌های حقوق بشر احترام نمی‌گذارد و به ارزش‌های اجتماعی کردها احترام نمی‌گذارد. از همه روش‌های غیرقانونی استفاده می‌کند تا جوانان کرد را از سال ۱۹۸۴ تا کنون به درون کوره جنگ بیاندازد.

او گفت: “فرآیند استخدام اجباری کودکان توسط پ‌ک‌ک و تسلیحات آن در شرایطی است که آن‌ها نتوانستند مردم را متقاعد کنند تا در کنار خود سلاح به دست بگیرند. این جنایت منجر به مهاجرتی ترسناک و تخلیه تمام مناطق کردنشین از کردها می‌شود. ”

وی خاطرنشان کرد: «استخدام و ربودن خردسالان نیز در شرایط ورشکستگی عمومی این نظام قرار می‌گیرد که بزرگترین جنایتی است که علیه کودکان و خانواده‌های آن‌ها انجام می‌دهد و پیامدهای جدی برای آینده یک نسل تمام خواهد داشت».

این سیاستمدار کُرد تأیید کرد که «فشار نیروهای پ.ک.ک بر خانواده‌های کرد در چارچوب ارعاب جامعه، تحمیل حالت ترس و وحشت بر مردم و تحمیل واقعیت تسلیم بر کردها است، همانطور که در عرصه ترکیه انجام دادند. ”

وی گفت: پ.ک.ک ۷۰ نماینده در پارلمان ترکیه دارد و نتوانست فضایی برای همزیستی بین این مردم ایجاد کند و به سوریه آمد تا با نادیده گرفتن واقعیت مردم کرد در سوریه پروژه برادری مردم را مطرح کند.

خاطرنشان کرد: «طبیعی است که این سازمان تروریستی با فعالان و اصحاب رسانه مبارزه کند تا اقدامات و سیاست های خود را بدون مانع بگذراند، فرهنگ واقعی را ایجاد کند و رسوایی ها و جنایاتی را که علیه کردها مرتکب می شوند، سرپوش بگذارد.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین