۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سوگواری شیعه و سنی در مهاباد به مناسبت اربعین حسینی

سوگواری شیعه و سنی در مهاباد به مناسبت اربعین حسینی

  • ۱ آذر ۱۳۹۵
  • ۳۳۳ بازدید
  • ۰

وحدت و اخوت اسلامی بین ادیان آسمانی و اقلیت ها در ایران همواره در مناسبت های ملی و مذهبی بیشتر تبلور یافته و خودنمایی می کند، ایام اربعین از جمله همین مناسبت ها است که عشق امام حسین و اهل بیت(ع) شیعه و سنی را دوشادوش و کنارهم قرار داده تا عزاداری و سوگواری شهدای کربلا هر سال باشکوه تر از سال های قبل برگزار شود.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از کورد هوال ،شهرستان مهاباد هم به عنوان شهر محب اهل بیت(ع) در ایام محرم و صفر عشق و ابراز ارادت به امام حسین(ع) از طرف اهل سنت تجلی می یابد و در کنار برادران شیعه خود در غم اباعبدالله حسین(ع) اشک ماتم ریخته و سوگواری می کنند و اینگونه است که اربعین عامل وحدت برادران مسلمان شیعه و سنی شده است.
اربعین حسینی و قیام کربلا واقعه ای است که تمام مرزهای دینی، مذهبی و جغرافیایی را درنوردیده، شیعه و سنی در کنار هم بر مظلومیت حضرت اباعبدالله حسین(ع) عزاداری می کنند.
بر همین اساس است که گردهمایی و همایش بزرگ ۲۰ میلیون نفری جهان اسلام در کربلای معلی تنها مختص عراقی ها و شیعه نیست بلکه برادران اهل سنت و سایر ادیان نیز در این روز سوگوار امام حسین(ع) می شوند و در مراسم های عزاداری شرکت فعال دارند.
در شهرستان مهاباد برادران اهل سنت مراسم اربعین حسینی را به احترام امام حسین(ع) در کنار برادران شیعه خود با اجرای مراسم سینه زنی و نوحه خوانی با شور خاصی برگزار می کنند و نذری توزیع می کنند.
خبرنگار ایرنا برای بیان احساسات و هدف شرکت محبان اهل بیت(ع) اهل تسنن به میان آنها رفت تا روایتگر علاقه مندی آنان به سرور و سالار شهیدان نوه پیامبر(ص) اباعبدالله حسین(ع) باشد.
عبدالله زاوش عزادار اربعین حسینی و برادر کرد اهل سنت مهاباد به خبرنگار ایرنا گفت: همه ساله به عشق امام حسین(ع) و مردانگی هایش در میدان جنگ که پشت به ظالم نکرد، در ایام اربعین و در مراسم های عزاداری شهیدان کربلا شرکت می کنم.
وی اظهار کرد: امام حسین(ع) را ما امام خودمان می دانیم و خاطرش روی سر ماست و به آن فخر می کنیم.
دیگر عزادار و محب امام حسین(ع) هم به خبرنگار ایرنا گفت: نوه پیامبر در کربلا آبروی اسلام و مسلمانان را خرید و موجب بقای اسلام ناب محمدی در دنیا و جهان اسلام شد.
اسماعیل آغر با بیان اینکه هر اندازه در خصوص اهمیت قیام کربلا و علاقه ام به امام حسین بگویم، کم گفتم، بیان کرد: مسلمانان باید راه حسین(ع) را ادامه دهند و در مقابل کفر و باطل بایستند.
وی افزود: وحدتی که بین شیعه و سنی برخاسته از قیام امام حسین(ع)،عاشورا، تاسوعا و اربعین حسینی شکل گرفته موجب افتخار ما است.
امین احمدی جوان ۲۵ ساله اهل سنت نیز گفت: قیام صادقانه و شهادت مظلومانه اباعبدالله حسین(ع) ما را شیفته خود کرده است تا ارادت خالصانه به آقا داشته باشیم.
وی اضافه کرد: ۱۲ سال است که به صورت مستمر در مراسم عزاداری اربعین در مهاباد شرکت می کنم و از ارادتمندان اهل بیت (ع) هستم.
وی بیان کرد: برای استجابت حاجتی که داشتم مادربزرگم نذر کرد و قبول شد به همین خاطر این استمرار و ارادت همچنان جوشش خود را دارد.
مسعود کریمی ۲۰ ساله هم به ایرنا گفت: جاذبه و انرژی برخاسته از عشق حسین(ع) و از خودگذشتگی ایشان در جنگ با جبهه کفر مرا به اینجا کشانده و به این عرض ارادت افتخار می کنم.
دیگر عزادار اهل سنت با ابراز علاقه مندی و عشق به امام حسین(ع)، گفت: امدادهای غیبی را با دستان توانای اباعبدالله حسین(ع) درک کردم.
سینه زنی، نوحه خوانی و دادن نذری از بخش های مختلف مراسم عزاداری اربعین حسینی در شهرستان مهاباد است .
شهرستان مهاباد با بیش از ۲۱۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *