۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سنجار (شنگال) آزاد شد

  • ۲۳ آبان ۱۳۹۴
  • ۲۷۶ بازدید
  • ۰
نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و نیروهای وابستە بە پ.ک.ک مستقر در منطقە شنگال، در اطلاعیەهایی جداگانە آزادی شهر شنگال از اشغال داعش را اعلام کردند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کردپرس ،روز جمعە ۲۲ آبان/۱۳نوامبر شهر شنگال در نتیجە عملیات مشترک نیروهای کرد مستقر در منطقە از اشغال داعش آزاد شد.
طبق اطلاعیەهایی کە بە صورت جداگانە توسط رسانەهای وابستە بە حزب دمکرات کردستان(پارتی) و گروەهای اقماری پ.ک.ک مستقر در شنگال منتشر شدە است با موفقیت عملیات مشترک این نیروها کە دیروز صبح آغاز شد، شهر شنگال و مناطق اطراف آن از عناصر داعش پاکسازی شدە است.
آژانس خبری روژنیوز ارگان رسمی پ.ک.ک، در این خصوص اعلام کرد:” فرماندە نیروهای مدافع خلق در شنگال اعلام کردە کە این نیروها وارد مرکز شنگال شدە و این شهر را از عناصر داعش پاکسازی می کنند.”
از سوی دیگر هەلو پنجوینی فرماندە نیروی پیشمرگ در شنگال بە پایگاه خبری کردی زبان شارپرس اعلام کرد کە شهر شنگال کاملا از اشغال داعش آزاد شدە و کنترل شهر بە دست نیروهای پیشمرگ افتادە است، و تیم های ویژە خنثی سازی مین در حال پاکسازی راەها و ساختمان های شنگال از مین و بمب و تلەهای انفجاری کار گذاشتە شدە توسط داعش هستند.
عناصر داعش کە بیش از یک سال و سەماه داعش را تحت تصرف خود داشتند، تمامی این شهر و اطراف آن را بمبگذاری کردەاند و این مسئلە مانع بزرگی بر سر راه پیشروی نیروهای کرد بودە است.
شایان ذکر است، شنگال (به‌ عربی سنجار) شهری است از توابع استان نینوا و واقع در غرب اقلیم کردستان و فاصله‌ ۱۲۰ کیلومتری غرب شهر موصل که‌ در ۳ اوت ۲۰۱۴ پس از عقب نشینی نیروهای پیشمرگ، توسط داعش اشغال شده‌ و در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۴ در حمله نیروهای پیشمرگ و مدافع شنگال و شاخه نظامی پ.ک.ک و احزاب و گروه های اقماری این حزب، بخش کوچکی از شنگال آزاد شد و به‌ گفته‌ منابع خبری اقلیم کردستان اختلافات شدید میان نیروهای وابسته‌ به‌ پ.ک.ک و پیشمرگ های وابسته‌ به‌ حزب دمکرات کردستان، عامل به‌ تعویق افتادن عملیات آزادسازی شنگال بوده‌ و هریک از این دو طرف، دیگری را به‌ مانع تراشی در این زمینه‌ متهم می کردند.
در حال حاضر نیز این اختلافات در مورد عملیات آزاد سازی شنگال ادامە دارد و هیچ یک از طرفین در گزارشات خود بە مشارکت طرف مقابل در این عملیات اشارەای نمی کنند و بە طور مثال رسانه های حزب دمکرات (پارتی) اعلام کرده اند که فقط نیروی پیشمرگ در عملیات آزادسازی شنگال حضور دارند و عملیات از سوی مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان و رهبر پارتی فرماندهی می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *