۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سناریوی جدید پ.ک.ک و پژاک

  • ۲۹ آذر ۱۳۹۱
  • ۱۹۴ بازدید
  • ۰

مدتی قبل سران پ.ک.ک و پژاک با طرح اعتصاب غذایی زندانیان مبنی بر آزادی عبدالله اوجالان ، زندانیان در بند را تشویق به اعتصاب کرده و این حرکت را گامی بزرگ در نیل به اهداف دموکراتیک  خود و آزادی اوجالان می دانستند، ولی این سناریو نتیجه برای سران فرقه نداشت ، به همین  دلیل آنان  دوباره با طرح ایده وشیوه ی جدید وارده میدان شدند تا قتل و خونریزی ها ادامه داشته باشد.

به گزارش انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز، مراد کارییلان رئیس شورای رهبری پ.ک.ک و پژاک در مصاحبه با خبرگزاری فرات رفتارهای ترکیه علیه خلق‌کرد و اوضاع کردها در خاورمیانه و همچنین انزوای تحمیل شده بر رهبر ملت‌کرد عبدالله اوجالان را مورد ارزیابی و تحلیل قرار داد. کارایلان خاطرنشان ساخت که هدف اصلی از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کرد در زندان‌های ترکیه, آغاز مرحله‌ای برای پیشبرد چاره‌یابی دموکراتیک مسئله کرد بود که در آن موقع وضعیت سیاسی تاحدی به نرمی گرایید ، و از این مرحله بخوبی استفاده نشد . کارییلان با انتقاد شدید از سیاست های ادوغان اعلام کرد ،هدف اصلی دولت ترکیه نابودی عرصه سیاسی کردها است،  وی همچنین اذعان داشت که ترکیه ادعا می‌کند که به مذاکراتش ادامه می‌دهد, اما هنوز هیچ گامی عملی برای چاره‌یابی برنمی‌دارند.

مراد کارییلان تنهاترین راه حل برای پایان یافتن مسئله کرد گفت :اگر قرار باشد صلحی به میان آید, مسلما تنها بدست گریلا ممکن می‌گردد.  طبق اظهارات کاریلان این بار قرعه به نام گریلاها در آمده ، گریلاهای را که شبانه روز در سرما و گرما سال در دل کوهستان ها آرامش نداشته ودر بدترین شرایط زندگی منتظر نشته اند تا به دستور سران فرقه تروریستی به آغوش مرگ بروند. جوانان و نوجوانان فریب خورده را که در عمر خود جزء قتل وکشتار چیزی ندیده و خوشبختی  خود را در گرو مرگ می دانند.

سران ضد کرد پ.ک.ک و پژاک پس اعتصاب غذایی زندانیان کرد، حال برای اعضاء فریب خورده و گرفتار شده در قندیل خواب دیده اند و این بار تصمیم گرفته اند توسط گریلاها عملیات تروریستی و خونریزی را افزایش داده و ناامنی را در مناطق مرزی کردنشین به اوج خود برسانند ، تحت هر شرایطی به حال سران فرقه فرق نمی کند که از کردهای منطقه کشته شوند و یا گریلا ها کشته شوند ، چرا که هدف اصلی این گروهک تروریستی تضعیف دولت ترکیه و نارضایتی افکار عمومی نسبت به سیاست های اردوغان می باشد تا بدیوسیله به راحتی به یاغی گری خود ادامه دهد. این فرقه تروریستی جزء نا امنی و قتل و خونریزی کار دیگری به ملت رنج دیده کرد نکرده است و تا زمانی را که ایدئولوژی مبارزه و جنگ مسلحانه را کنار نگذارد نمی تواند خواسته های ملت کرد را برآورده سازد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین