۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سفیر پیشین آمریکا در ترکیه: در صورت تهدید ترکیه، ایالات متحده مانند PKK با PYD رفتار خواهد کرد

سفیر پیشین آمریکا در ترکیه: در صورت تهدید ترکیه، ایالات متحده مانند PKK با PYD رفتار خواهد کرد

  • ۲۹ مهر ۱۳۹۴
  • ۳۱۲ بازدید
  • ۰

ریکاردونه ضمن تأکید بر اینکه PYD و PKK تفاوت دارند، به ترکیه اطمینان داد در صورتی که PYD تبدیل به تهدیدی برای ترکیه شود، ایالات متحده مانند PKK با آن رفتار خواهد کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامۀ حریت، سفیر پیشین ایالات متحده در ترکیه تصریح کرد در صورتی که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) تهدیدی برای ترکیه به شمار رود، ایالات متحده رفتاری مانند آنچه در قبال حزب کارگران کردستان (PKK) اتخاذ کرده است، نسبت به PYD نیز ازخود نشان خواهد داد.
فرانسیس ریکاردونه، سفیر پیشین آمریکا در ترکیه و نمایندۀ فعلی ایالات متحده در شورای آتلانتیک، در گفتگو با روزنامۀ حریت گفت PYD با اعلام اینکه آنها وارد درگیری با حکومت ترکیه نمی شوند، تفاوت خود را نشان داده است. وی تأکید کرد که حفظ این خط سیر دارای اهمیت زیادی است.
با این حال ریکاردونه وعده داد که در صورت مشاهدۀ تهدیدی علیه ترکیه، ایالات متحده به شیوه ای که به PKK پاسخ داده به PYD نیز پاسخ خواهد داد. وی با تأکید بر اینکه در چنان صورتی تمایز میان PYD و PKK از بین خواهد رفت، گفت: «اگر PYD علیه ترکیه با PKK همکاری کند و تبدیل به تهدیدی برای این کشور شود، ما به همان شیوه ای که با PKK رفتار کردیم با آنها نیز رفتار خواهیم کرد.»
ریکاردونه همچنین مراتب قدردانی خود را نسبت به اعلام آتش بس از سوی PKK ابراز کرد.
هفتۀ گذشته نخست وزیر ترکیه، احمد داود اوغلو، به خاطر تأمین جنگ افزار و حمایت از یگان های مدافع خلق (YPG)، شاخۀ نظامی PYD، برای نبرد با جهادی های افراط گرا، ایالات متحده و روسیه را به باد انتقاد گرفت. داود اوغلو هشدار داد که این جنگ افزار ها ممکن است توسط PKK علیه ترکیه مورد استفاده قرار گیرند.
داود اوغلو روز ۱۲ اکتبر چنین گفت: «اینک هیچ کس نمی تواند به ما اطمینان دهد این تجهیزاتی که برای PYD ارسال می شود، به دست PKK نمی رسد. اگر برای ما روشن شود که این جنگ افزار ها به شمال عراق منتقل شده و آنجا مورد استفاده قرار می گیرند، آنها را هر جا که باشند منهدم خواهیم کرد.»
روز ۱۵ اکتبر وزیر امور خارجۀ ترکیه، فریدون سینیرلی اوغلو، نیز به PYD هشدار داد مراقب باشد چگونه گام بر می دارد، و به صراحت اعلام کرد که هر حرکتی علیه ترکیه بدون تلافی نخواهد ماند.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین