۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سفیر آمریکا در ترکیه پیشنهاد ویژه برای دستگیری سران پ.ک.ک داد

سفیر آمریکا در ترکیه پیشنهاد ویژه برای دستگیری سران پ.ک.ک داد

  • ۲۶ مهر ۱۳۹۱
  • ۲۹۹ بازدید
  • ۰

فرانسیس ریکاردئونه از ارائه یک بسته پیشنهادی امنیتی برای دستگیری سران پ.ک.ک حبر داد.

 به نقل از روزنامه ملیت فرانسیس ریکاردئونه سفیر آمریکا در ترکیه دیروز در جمع خبرنگاران گفت:” ما برای دستگیری سران پ.ک.ک در کوهستان قندیل یک بسته پیشنهادی امنیتی به ترکیه ارائه دادیم و پیشنهاد کردیم که آنکارا با تبعیت از شیوه های اطلاعاتی، امنیتی و کماندویی ما در عملیات دستگیری بن لادن، مرادقاراییلان و همه فرماندهان رده بالای پ.ک.ک را اسیر کند. با این وجود ترکیه ترجیح داد به استفاده از روش های قبلی و به کارگیری تجارب خود ادامه دهد و در جنگ ها و عملیات های کوچک و بزرگ خود ملاحظات قانونی را در نظر داشته باشد.”
ریکاردئونه افزود:” در مسیر مبارزه با پ.ک.ک، آمریکا در همه حوزه های اطلاعاتی و فن آوری جنگ از ترکیه حمایت کرده است و ما همه اطلاعاتی را که در اختیار داشته ایم به سرعت در اختیار آنکارا گذاشته ایم. با این وجود باز هم در رسانه های ترکیه صحبت از کم کاری و یا عدم همکاری آمریکا به میان می آید و این موضوع مرا متاسف و حتی عصبی می کند. ما اطلاعات را ارائه می دهیم اما این که ترکیه چگونه از این داده ها استفاده کند، این یک موضوع داخلی است. من برای همه یگان های نظامی و اطلاعاتی ترکیه احترام قائلم اما بگذارید به شما بگویم که در عملیات پیروزمندانه حمله به مخفیگاه بن لادن، نیروهای امنیتی، کماندویی و پشتیبانی اطلاعات ما در اوج هماهنگی عمل کردند.”
یکی از خبرنگاران از ریکاردئونه پرسید: ممکن است کمی موضوع پیشنهادنامه ارسالی را باز کنید؟ شما پیشنهاد کردید که عملیات به چه شکلی اجرا شود؟ وی در پاسح گفت:” نه. از من نخواهید این موضوع را باز کنم. نمی خواهم با اطلاعاتی که من ارائه می دهم، دشمن ما بیدار شود. تا همین الان هم عدم شکست نظامی پ.ک.ک، هم برای ترکیه و هم برای ما یک موضوع ناراحت کننده و باعث تاسف است.”
رجب طیب اردوغان دیروز پس از بازگشت از سفر آذربایجان در فرودگاه اسن بوغا و در یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص پیشنهاد ریکاردئونه گفت:” بن لادن در یک خانه عادی و در یک شهر مورد حمله قرار گرفت اما سران پ.ک.ک در کوهستان و در غارهایی هستند و که برخی از آنها در عمق صد و حتی صد و پنجاه متری زمین قرار دارد  و به عبارتی شرایط آن قدر متفاوت است که امکان استفاده از چنین روش هایی وجود ندارد.”
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین