۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سفیر آمریکا در ترکیه: آمریکا از تشکیل دولت کردی در شمال سوریه حمایت نمی کند

سفیر آمریکا در ترکیه: آمریکا از تشکیل دولت کردی در شمال سوریه حمایت نمی کند

  • ۴ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۰۳ بازدید
  • ۰

ایالات متحده آمریکا نه تنها از تشکیل دولت کردی در شمال سوریه حمایت نمی کند بلکه چنین نیت، هدف و سیاستی را نیز دنبال نکرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری TimeTurk، جان باس، سفیر ایالات متحده آمریکا در آنکارا طی مصاحبه با خبرگزاری Time Turk، اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا نه تنها از تشکیل دولت کردی در شمال سوریه حمایت نمی کند بلکه چنین نیت، هدف و سیاستی را نیز دنبال نکرده است. ایالات متحده آمریکا، از حفظ تمامیت ارضی کشورهای عراق، سوریه و ترکیه حمایت می کند. باور داریم که بزرگترین تهدید برای تمامیت ارضی کشورهای سوریه و عراق، دولت اسلامی عراق و شام (داعش) است. به همین دلیل وجود این گروه تروریستی در استان های رقه، گری سپی (تل ابیض) و مرزهای ترکیه را تهدید به حساب آورده و در جهت رفع این مشکل عمل می کنیم.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: بر اساس اطلاعاتی که در گزارش مبارزه علیه تروریسم آمده است در ۶ الی ۸ ماه گذشته فعالیت های داعش در مرزهای ترکیه افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل برای ممانعت از ورود نیروهای داعش به مرزهای ترکیه حملات خود را افزایش دادیم.
سفیر آمریکا در آنکارا تصریح کرد: هر گونه اقدام نظامی در شمال سوریه برای تغییر بافت انسانی و جمعیتی آن منطقه را رد می کنیم. چه این اقدام از سوی کردهای سوری باشد و چه اعراب و ترکمن ها، ما با آن مخالف هستیم. زمانی که مردم این منطقه احساس کردند که در امنیت کامل هستند خواهند توانست به خانه های خود بازگردند و ما نیز این زمینه را فراهم خواهیم کرد. به همین دلیل مسئله تصفیه نژادی در شمال سوریه و نگرانی های ترکیه در این خصوص را جدی گرفته و در حال بررسی آن هستیم. روابط آمریکا با حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) به هیچ عنوان به معنی تهدید امنیت ترکیه و یا تلاش برای تشکیل یک دولت کردی در شمال سوریه نیست. همکاری ما تنها به خاطر پاکسازی مناطق شمالی سوریه از وجود تروریست های داعش صورت می گیرد. ما از سوریه یکپارچه حمایت می کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *