۲۶ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • سرنوشت دو فرماندهی که توسط گلوله پ.ک.ک کشته و بعدا قهرمان اعلام شدند

سرنوشت دو فرماندهی که توسط گلوله پ.ک.ک کشته و بعدا قهرمان اعلام شدند

  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
  • ۷۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان:اردال (انگین سینجَر) و عگید( معصوم کورکماز) از فرماندهان بلند پایه گروهک تروریستی پ.ک.ک بودند که سرنوشت مشترکی داشتند.

عگید در سال ۱۹۸۶ در منطقه گابار توسط نیروهای پ ک ک از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد و بعدا از او بعنوان قهرمان یاد شد.

اردال نیز از فرماندهان پ.ک.ک بود که در سال ۲۰۰۳ میلادی در قندیل در نزدیک روستای سورده در جشن سالگرد ۱۵ آگوست در مقابل چشم صدها نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او هم کشته شد. اردال زمانی کشته شد که مابین پ.ک.ک و دولت ترکیه آتش بس بود.

فرماندهان زمانی که در پ.ک.ک به اوج می رسند آنها را تصفیه می کنند که این روش در بیشتر گروهای تندرو معمول است. تا اینکه بتوانند اسطوره سازی و بعدا قهرمانانی را معرفی کنند تا بتوانند دیگر اعضا را در راه آنها هدایت کنند و به همین علت پ.ک.ک ادعا می کند که تاریخ پ.ک.ک مملو از قهرمان هست.

زمانی که اردال در قندیل کشته شد خانواده اش به قندیل آمدند. آنها آشکارا گفتند: زمانی که مابین شما و دولت ترکیه آتش بس وجود دارد چرا پسره ما کشته شد؟ و از پ ک ک شاکی بودند و حتی در دادگاه ترکیه شکایت کردند و مدتی طولانی با پ ک ک قهر بودند. زیرا انها قبول نمی کردند که فرزندشان توسط ترکیه به قتل رسیده است.

پ.ک.ک برای اینکه بتواند بعضی چیزها را سرپوشیده نگه دارد ادعا کرد که کار جاسوس ها هست و چند کادر را نیز بازداشت کرد و بعدا مشخص شد که انها نیز گناهی ندارد و پ ک ک در رسانه ها به پدیده قهرمان سازی روی اورد تا بتواند رضایت خانواده اش را بگیرد.

عگید زمانی در گابار کشته شد که اثری از نیروهای ترکیه در منطقه نبود. وی دقیقا از پشت و از فاصله خیلی کمی از ناحیه کتف گلوله خورد و کشته شد و پ ک ک علیرغم اینکه ادعا کرد که موضوع در دست بررسی قرار دارد اما عاملان انها هیچ زمانی مشخص نشدند.

پ ک ک در زمان های گوناگون وقتی که در داخل گروه دچار بحران می شوند با استفاده از تاکتیک تصفیه درون فرقه ای تا بتواند فضای موجود در داخل سازمان را تغییر بدهد دست به چنین کارهایی می زند. با تصفیه یک فرمانده سرشناس فضای موجود را تغییر می دهد تا بتواند کنترل کادرها را بدست بگیرد و کادرها را به هدف از پیش تعیین شده هدایت کند و گرنه هر دو فرمانده توسط گلوله پ.ک.ک کشته شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین