۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سران پ.ک.ک از اردوغان خشمگین هستند

  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
  • ۱۵۹ بازدید
  • ۰

بولدان نتایج دیدار خود با سران پ.ک.ک را با خبرنگاران در میان گذاشت.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از روزنامه ی ملیت، پروین بولدان نمانیده ی اغدیر و از سران حزب صلح و دموکراسی که طی ماه های گذشته همواره یکی از اعضای ثابت هیات ملاقات با اوجالان بوده، همراه با ادریس بالوکن نماینده ی بینگُل، در کوهستان قنیدل با سران پ.ک.ک دیدار کردند.
آنان نامه ی ۱۳ صفحه ای اوجالان را به سران پ.ک.ک تحویل دادند و پاسخ پنج صفحه ای سران پ.ک.ک را برای تحویل به اوجالان با خود به ترکیه آوردند.
پروین بولدان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد:«نخست وزیر ترکیه پیش از سفر به آذربایجان اعلام کرد که درنظر گرفتن یک چهارچوب حقوقی و قانونی و رسمیت بخشیدن به مذاکره با جناب اوجالان یک خطای بزرگ است. این سخنان وی سران پ.ک.ک را خشمگین کرده و آنان نگرانی خود را از این موضع نخست وزیر بر زبان آوردند».
پروین بولدان همچنین بر این موضوع تاکید کرد که از دید سران پ.ک.ک، حزب دموکراتیک خلق ها یک جایگزین و یک آلترناتیو جدّی برای آینده ی سیاسی ترکیه است و این حزب باید تقویت شود.
حزب « حزب دموکراتیک خلق ها » (HDP) به توصیه ی اوجاللان ایجاد شد تا در انتخابات شهرداری های ترکیه، آرای چپ ها، ترک ها و کردهای مقیم استان های ترک نشین ترکیه را جذب کند. اما نامزدهای این حزب با کسب یک و نیم درصد از آرای کل ترکیه، در ۳۲ استان کشور، موفق به کسب هیچ کدام از شهرداری های کوچک و بزرگ نشدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین