۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سخنرانی مهم خطیب دجله/ ابلاغ پیام اوجالان به مردم جزیره

سخنرانی مهم خطیب دجله/ ابلاغ پیام اوجالان به مردم جزیره

  • ۲۵ دی ۱۳۹۳
  • ۳۲۷ بازدید
  • ۰
عبدالله اوجالان در پیامی به مردم جزیره ضمن دعوت آنان به هوشیاری اعلام کرده است تا ذره ای امید به صلح وجود داشته باشد به مذاکرات ادامه خواهد داد.
 انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، خطیب دجله، رئیس مشترک کنگره جوامع دموکراتیک (DTK) به همراه هیئتی برای ابلاغ پیام عبدالله اوجالان به مردم جزیره به این شهرسفر کردند.
خطیب دجله که در مقابل ساختمان حزب دموکراتیک خلق ها با استقبال گسترده مردم به سخنرانی پرداخت، گفت: آمدن به جزیره به دلیل مشورت با عبدالله اوجالان در خصوص حوادث اخیر، به تاخیر افتاد. رهبر دربند پ.ک.ک به مردم کُرد جزیره سلام رساند و پیام تسلیت خود را به خاطر درگذشت جوانان این شهر به خانواده ها و مردم جزیره اعلام کرد و برای بازماندگان از خداوند طلب صبرکرد.
وی افزود: ما نیز به مانند تمام مردم جهان خواستار زندگی آزاد در سرزمین خود هستیم در این راستا به تمام مردمان ترکیه به عنوان برادر نگاه می کنیم. در آخرین دیداری که با عبدالله اوجالان داشتیم وی اشاره کرد: «در شرایط بسیار سختی قرار داریم، هر کسی به جای من، رهبر پ.ک.ک بود در این شرایط اعلام جنگ می کرد. ولی من باید حتی در برابر نگاه های تحقیر آمیز حکومت به این روند ادامه بدهم. زیرا کسانی که در سال ۱۹۹۹ میلادی خواستند که در کشور جنگ به وجود آید همان هایی بودند که باعث قتل “سکینه”ها شدند».
خطیب دجله در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اگر خواستار حل و فصل مسئله کردها و دستیابی به صلحی پایدار هستیم، تمام مردم و به خصوص حکومت ترکیه باید اقدامات جدی انجام دهند. نباید فضایی به وجود آید که همه ی انتظارات را از کردها داشته باشند. اوجالان در پیامش تاکید کرده است: «به مانند پیام سابق بار دیگر از جوانان کرد خواستارم تا در تجمعات خود از پوشاندن صورت و بستن راه ها جداً خودداری کنند. تمام ما باید هوشیارانه رفتار کنیم. ما از راه های دموکراتیک خواهیم توانست تمام مشکلات را حل کنیم. آری رسیدن به صلح سخت است؛ ولی من به سیاسی بودن و با اندیشه بودن کردها اعتقاد دارم. به عنوان رهبر کردها به هیچ عنوان اجازه نخواهم داد که میان کردها درگیری رخ دهد. ما برای دو قشر از جامعه اهمیت فراوان قائل هستیم، جوانان و زنان. به همین خاطر برای حفاظت از آنان باید هوشیار بود. به شما مردم کرد اطمینان می دهم که حتی ذره ای هم امید صلح وجود داشته باشد من از میز مذاکراه برنخواهم خواست و به روند مذاکرات ادامه خواهم داد».
رئیس مشترک کنگره جوامع دموکراتیک عنوان کرد: ما هیچ مشکلی با حزب مطالبه آزاد نداریم، اگر مشکلی باشد تنها اختلاف نظرات است. مشکل اصلی آنها نیستند. کردها با هم مشکلی ندارند. مشکل اصلی نیروهای حکومتی هستند. در این خصوص نیز با حکومت دیدار کرده و پیاممان را به آنان خواهیم رساند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *