۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سایت رسمی حزب دمکرات کردستان: پ.ک.ک از بدو تاسیس مخالف دولت کُردی و فاقد استقلال عمل بوده‌ است

سایت رسمی حزب دمکرات کردستان: پ.ک.ک از بدو تاسیس مخالف دولت کُردی و فاقد استقلال عمل بوده‌ است

  • ۳۰ آذر ۱۳۹۴
  • ۷۲۰ بازدید
  • ۰

سایت رسمی حزب دمکرات کردستان (پارتی) در ادامه‌ جنگ رسانه‌ای با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) با یک تحلیل گر مسائل کُردی سوریه‌ مصاحبه‌ و پ.ک.ک را متهم به‌ مخالفت با اعلام استقلال کردستان و تاکید کرده‌ که‌ این حزب هیچگاه استقلال عمل نداشته‌ است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کردپرس ، تنش ها و جنگ رسانه‌ای میان پ.ک.ک و حزب دمکرات کردستان که‌ سابقه‌ای طولانی داشته‌ و در ماه‌های اخیر نیز شدید تر شده‌ بود، تداوم داشتە و طرفین در بیانیه‌ و اخبار خود به‌ طرف مقابل حمله‌ کرده‌ و هریک طرف مقابل را به‌ دشمنی با آرمان و اهداف کُردها متهم می کند.
رسانه‌های نزدیک به‌ پارتی و نیز شورای ملی کُردهای سوریه‌(احزاب کُرد نزدیک به‌ بارزانی در سوریه‌)در ادامه‌ این جنگ رسانه‌ای نیروهای نزدیک به‌ پ.ک.ک را به‌ بی حرمتی کردن به‌ پرچم اقلیم کردستان در سوریه‌ و تلاش برای به‌ پایین کشانیدن آن در مراسمی که‌ از سوی این شورا برگزار شده‌بود متهم می کنند.
در این رابطه،‌ سایت رسمی پارتی با خلیل احمد تحلیل گر مسائل کُردی سوریه‌ مصاحبه‌ کرده‌ و وی در این مصاحبه‌، پ.ک.ک را به‌ دشمنی با اقلیم کردستان و تشکیل دولت مستقل کُردی متهم کرده‌ و گفت: پ.ک.ک از زمان تاسیس تاکنون مخالف تشکیل دولت کُردی بوده‌ و صراحتا اعلام کرده‌ که‌ چنین چیزی در برنامه‌ و اهداف این گروه جای ندارد و به‌ تلاش های پارتی نیز در این راه ضربه‌ زده‌ است.
وی افزود: اقدام نیروهای وابسته‌ به‌ پ.ک.ک در تلاش برای پایین کشانیدن پرچم اقلیم کردستان نیز موید دشمنی آنان با دولت کُردی است
احمد همچنین پ.ک.ک را به‌ عدم استقلال عمل متهم کرده‌ و گفت که‌ این حزب توسط طرف های خارجی کنترل می شود و در سوریه‌، بشار اسد به‌ دلیل همکاری پ.ک.ک با حکومت سوریه،‌ شهرهای مناطق کردنشین کشور را در اختیار آنان قرار داده‌ و اقدام به‌ کمک های تسلیحاتی، به‌ این حزب می کند.
خلیل احمد در ادامه‌ به‌ توقف مذاکرات صلح میان پ.ک.ک و دولت ترکیه‌ اشاره‌ کرده‌ و پ.ک.ک را مسئول به‌ نتیجه‌ نرسیدن این مذاکرات قلمداد کرده ‌و گفت: در حالی که‌ مذاکرات به‌ مرحله‌ بسیار خوبی رسیده‌ بود، پ.ک.ک با آن مخالفت کرده‌ و باعث شکست مذاکرات شد و در هر زمان نیز که‌ بحث دولت کردی مطرح می شود، با آن مخالفت می کند.
این در حالی است که از آغاز اشغال شنگال توسط داعش، حزب دمکرات با حزب پ.ک.ک دچار اختلاف شده و این اختلافات تا عملیات آزادسازی شنگال بر سر مشارکت در این عملیات و نحوه اداره شنگال پس از آزادسازی، ادامه داشته و تشدید شده است.
نیروهای PKK، پارتی را به تسلیم کردن شنگال و ساکنین آن به داعش متهم کرده و در مقابل، پارتی نیز PKK را به دخالت در منطقه و امور آن متهم می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین