۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سازمان ملل PKK را محکوم کرد و ترکیه را به باد انتقاد گرفت

سازمان ملل PKK را محکوم کرد و ترکیه را به باد انتقاد گرفت

  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۳۳۱ بازدید
  • ۱

کمیسیون حقوق بشر ملل متحد خشونت PKK و حکومت ترکیه را محکوم کرد و از آنچه پنهانی و بدون پوشش خبری در جزیره روی می دهد ابراز نگرانی کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامۀ حریت، رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد خشونت حزب کارگران کردستان (PKK) را محکوم کرد و از ارتش ترکیه به خاطر تجاوز به حقوق شهروندان انتقاد کرد. وی تأکید کرد که مقامات حکومت باید در جریان عملیات های ضد ترور در مناطق جنوب شرقی کشور به حقوق بشر احترام بگذارند.
زید رعد الحسین گفت: «من خشونت و اقدامات غیر قانونی گروه های جوانان و دیگر عوامل غیر دولتی را که گفته می شود وابسته به PKK هستند، در شهر جزیره در استان شرناخ و دیگر نواحی قویاً محکوم می کنم و تأسف خود را نسبت به مرگ های ناشی از اعمال تروریستی، هر جا که روی داده اند، ابراز می کنم.»
وی در عین حال تأکید کرد که «ضروری بود مقامات در همه حال حقوق بشر را رعایت کنند و به آن احترام بگذارند، به ویژه هنگام انجام عملیات های امنیتی و ضد ترور. همۀ قوانین بین المللی که شکنجه، اعدام بدون محاکمه، استفادۀ بی رویه و مهلک از قدرت و دستگیری های سلیقه ای را ممنوع می کنند، می بایست رعایت می شدند.»
رئیس کمیسیون حقوق بشر ملل متحد به ویژه بر گزارش هایی تأکید داشت که بر اساس آنها ارتش ترکیه باعث سوختن و در نتیجه مرگ بیش از ۱۰۰ تن در جزیره شده است.
وی گفت: «از همه ناراحت کننده تر گزارش هایی است که شاهدان عینی و خویشاوندان قربانیان از جزیره نقل می کنند، بیش از ۱۰۰ تن که در سه ساختمان تحت محاصره پناه گرفته بودند سوزانده شده و جان خود را از دست دادند.»
زید گفت درخواست بررسی کامل و جامع این رویداد را مطرح کرده اما آنکارا با درخواست رسمی دفتر وی برای بررسی و دسترسی به مکان های مورد نظر موافقت نکرده است.
وی گفت: «در سال ۲۰۱۶ فقدان اطلاعات دربارۀ آنچه در شهر و ناحیۀ بزرگ و قابل دسترسی چون جزیره روی می دهد، هم غیر عادی است و هم به شدت نگران کننده است.»

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. This is a really good read for me, thank you!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین