۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کودتای سیاسی ریزان جاوید در پژاک/ زوایای پنهان جدایی ریزان جاوید از پژاک افشاء گردید.

کودتای سیاسی ریزان جاوید در پژاک/ زوایای پنهان جدایی ریزان جاوید از پژاک افشاء گردید.

  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
  • ۳۸۸ بازدید
  • ۰

در مورد عملیات مریوان اختلاف نظر میان شورای رهبری وجود داشت و ریزان جاوید از این خلع استفاده نمود و توانست  بسیاری از فرمانده هان میانی را با خود هم رای نماید. این رفتار ریزان جاوید سب قدرت گیری وی در گروه گردید و توانست با کودتای سیاسی شورای رهبری را برکنار نماید .

به گزارش انجمن بی تاوان ،ارمین فردوسی از عناصر سابق پژاک ، کمتر از ۱۰ روز از گروه تروریستی پژاک جدا شده است ،وی  از اختلافات و دو دستگی میان کادرهای پژاک پس از عملیات تروریستی مریوان خبر داد.
ارمین فردوسی در گفتگو با انجمن بی تاوان  شرایط کنونی پژاک را بسیار نامساعد خوانده و گفت :عملیات تروریستی پژاک در مریوان  بهانه ی شد تا ریزان جاوید و اطرافیان وی از شورای رهبری فعلی مطالبه گری نمایند ، چرا که ریزان جاوید و اطرافیانش پس از برکناری ریزان از ریاست کودار توسط شورای رهبری فعلی بسیار تحقیر  و بسیاری از فرمانده های میانی و حتی خود ریزان جاوید به یک کادر معمولی تزلزل یافته بوده اند.

ارمین فردوسی اظهار داشت: در مورد عملیات مریوان اختلاف نظر میان شورای رهبری وجود داشت و ریزان جاوید از این خلع استفاده نمود و توانست  بسیاری از فرمانده هان میانی را با خود هم رای نماید. این رفتار ریزان جاوید سب قدرت گیری وی در گروه گردید و توانست با کودتای سیاسی شورای رهبری را برکنار نماید .
سیامند معینی و فواد بریتان روسای وقت پژاک و کودار از قدرت گیری ریزان جاوید احساس خطر کرده و از ک ج ک درخواست کمک می نمایند و پ ک ک با اعزام یک تیم ۱۲ نفر بمنظور حذف فیزیکی ریزان جاوید و اطرافیانش وارد خاک اقلیم کردستان عراق میشوند ،ریزان جاوید از توطئه سیامند معینی و فواد بریتان باخبر شده و به همراه چند نفر از فرمانده هان از قندیل خارج و به اربیل پناهنده میشود

فردوسی در ادامه می گوید:بیشتر از ۶۰ درصد کادرهای گروه طرفدار ریزان جاوید بوده اند و حتی شخص زیلان تانیا رئیس مشترک کودار تمایل به برنامه های ریزان جاوید دارند ولی از ترس حذف فیزیکی کسی حق اعتراض و یا حمایت از ریزان را ندارد. و وجود چنین تفکری در میان کادرهای پژاک سران گروه را به وحشت انداخته است و فضلای درونی گروه را بسیار خشک و خشن کرده است .

اکنون پژاک و پ ک ک بدنبال حذف فیزیکی ریزان جاوید و اطرافیان وی هستند ،چرا که بحث تاسیس حزبی جدید موازی با پژاک ،این گروه را به نابود می کشاند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *