۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قتل و عام گریلاهای پژاک در زمستان

  • ۲۰ دی ۱۳۹۳
  • ۲۰۷ بازدید
  • ۰

گروهک تروریستی پژاک از بدو تاسیس تا کنون از تلفات و مرگ و میر اعضای خود در دل غارها و دره ها که در اثر سرما و کمبود امکانات بهداشتی و غذایی جان خود را از دست می دهند خبری را منتشر نکرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ؛گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک در فصل سرما درگیری مسلحانه را کنار گذاشته و در غارها به خواب زمستانی رفته و چشم انتظار آمدن فصل بهار می ماند، در این فصل از سرد سال تعداد کشته و تلفات ناشی از جنگ و درگیری و یاغی گری کاهش می یابد و عدم جنگ ودرگیری مسلحانه مشکلات حادی را برای فرقه بوجود آورده است! به این دلیل  خوراک تبلیغاتی نداشته تا در فضای مجازی و  رسانه ی های وابسته از گریلاهای خود قهرمان ساخته و آنان را شهید در راه احقاق حقوق مردم کُرد بنامد.
اما تا کنون این گروهک تروریستی پژاک از مرگ و میر و تلفات فرقه در فصل های سرد سال سخن به زبان نیاورده است ، آنان که از کشته های خود بهره برداری کرده و با مانور تبلیغاتی درسطح دنیا افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهند اکنون چرا از تلفات و مرگ و میر اعضای خود در دل غارها و دره ها که در اثر سرما و کمبود امکانات بهداشتی و غذایی جان خود را از دست می دهند خبری را منتشر نمی کنند.
بدون شک و تردید زندگی در کوهها مشکلات فراوانی دارد و در فصل سرما این مشکلات در کوهستان ها چندین برابر می شود ؛ از جمله مشکلاتی را که می توان نام برد عبارتند از:
۱) تردد
فصل زمستان و بارش برف سنگین تردد در کوه ها و دره ها ی قندیل را با مشکلاتی مواجه ساخته است ، رفت و آمد در کوهها حتی در شرایط عادی و طبیعی به سختی انجام می پذیرد ، و یقیناً با وجود بارش برف های سنگین امکان هیچ ترددی امکان پذیر نمی باشد و تمامی را ههای مواصلاتی بسته خواهد بود، بنابراین اعضای این گروهک مجبور هستند تا ذوب شدن برف ها در غارها و درها به زندگی نکبت بار خود ادامه دهند.
۲) مواد گرمایشی
در فصل زمستان داشتن سیستم گرمایشی از ضروریتهای زندگی بوده و عدم این امکانات زندگی را مختل می نماید، ولی این گروهک تروریستی از چه مواد و سیستم گرمایشی استفاده می کند که جواب گویی سرمای شدید کوهستان است ؟ و علی رغم بسته بودن راهها امکان حمل ونقل مواد سوختی وجود ندارد

۳) دارویی و بهداشتی
موردی را که تحت هیچ شرایطی قابل انکار نمی باشد این است که هر فردی در زمستان مبتلا به سرماخوردگی جزءی می شود و برای درمان نیاز به پژشک و دارو دارد ، حال گریلاهای پ.ک.ک و پژاک در هنگام بیماری از چه امکاناتی بهره مند می شوند؟
۴)موادغذایی
دراین مدتی را که گریلاها جزء خوردن و آشامیدن کار دیگری ندارند جه میزان مواد غذایی پاسخگویی نیاز آنان می باشد؟ در شرایطی که اکثر راهها به دلیل بارش برف بسته می باشد و هیچ نقل وانتقالی انجام نمی پذیرد…
خیلی مختصر به وجود مشکلات در کوهستان ها اشاره شد و به طور حتم چنین مشکلاتی کشته و قربانیانی در پی خواهد داشت ولی گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک تا به حال هیچ نامی و نشانی از قربانیان نمی برد و شرایط کوهستان را در افکار عمومی چنان جلوه داده است که هیچ مشکلی در قندیل نبوده و گریلاها به راحتی و به آرامش زندگی می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین