۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رییس فراکسیون اهل سنت مجلس: کاندیداهای کرد اجماع کافی را برای حضور در انتخابات ارومیه ندارند

رییس فراکسیون اهل سنت مجلس: کاندیداهای کرد اجماع کافی را برای حضور در انتخابات ارومیه ندارند

  • ۲۴ آذر ۱۳۹۴
  • ۲۹۹ بازدید
  • ۰

تعداد کاندیداها در ارومیه همین قدر زیاد است ولی احتمال ریزش تعداد قابل توجهی از این لیست در انتخابات زیاد است.به هر حال اجماع و وحدتی در بین این کاندیداها وجود نخواهد داشت.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از ندای ارومیه ،عابد فتاحی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیـــه، در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت انتخاباتی کردها در شهر ارومیه اظهار کرد:همه مردم استان باید بدانند که دشمن مستقیما برای اختلاف افکنی در میان اقوام و مذاهب در آذربایجان غربی سرمایه گذاری کرده است، فلذا ما نباید اجازه بدهیم که فرصت انتخابات به عنوان یک جشن ملی، در اختیار دشمنان قرار بگیرد.
وی افزود: اما در میان اکراد، احتمال حضور بنده در رقابت های انتخاباتی هنوز قطعی نیست، شخصیت های انقلابی و نزدیک به نظام زیادی از کردها در حال آماده شدن برای حضور در انتخابات هستند، به همین دلیل اعلام میکنم که اگر شخصیت های مدنظر بنده با پایبندی صددرصدی به نظام وارد رقابت ها شوند، احتمالا بنده در انتخابات حضور پیدا نکنم، چرا که من یک طبیب هستم.
فتاحی گفت: زمانی بنده وارد انتخابات خواهم شد که گروه های وابسته و مخالف با نظام خواهان شرکت نامحسوس در انتخابات شوند، در این حالت بنده برای مقابله با این افراد کاندیدخواهم شد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: البته هر کسی میتواند در رقابت های انتخاباتی حضور پیدا کند و مطابق قانون میتواند برای انتخابات کاندید شود، اما قطعا شورای نگهبان اجازه ورود افراد بدون صلاحیت را نخواهد داد.فتاحی تعداد کاندیداهای احتمالی کردها در ارومیه را قریب و بیشتر از ۱۲ نفر تا امروز دانست و گفت:کردها روی لیست یا نامزد واحدی اجماع نکرده اند چراکه ساز و کار و ساختاری برای این اجماع وجود ندارد.
وی افزود: تعداد کاندیداها در ارومیه همین قدر زیاد است ولی احتمال ریزش تعداد قابل توجهی از این لیست بعد از بررسی شورای نگهبان زیاد است، به هر حال اجماع و وحدتی در بین این کاندیداها وجود نخواهد داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین