۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ریاست اقلیم کردستان: بارزانی و طالبانی ایده پردازان تشکیل نیروی مشترک پیشمرگ هستند

ریاست اقلیم کردستان: بارزانی و طالبانی ایده پردازان تشکیل نیروی مشترک پیشمرگ هستند

  • ۱۱ دی ۱۳۹۳
  • ۳۲۲ بازدید
  • ۰
ریاست اقلیم کردستان اعلام کرد که مسعود بارزانی و جلال طالبانی، ایده پردازان تشکیل نیروهای مشترک پیشمرگ در کردستان عراق بوده اند و همچنین هر دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی به صورت تفصیلی در این باره با یکدیگر رایزنی کرده و نیازی به هیچ گونه نظرخواهی در این خصوص وجود ندارد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کرد پرس ، ریاست اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه ای در خصوص تلاش ها برای سازماندهی و ملی کردن نیروهای پیشمرگ اقلیم، اعلام کرد: در این مقطع زمانی ملی کردن نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان باید با موفقیت انجام شود و تمامی احزاب و جریان ها از این برنامه حمایت کنند و هیچ جریانی نمی تواند از این اقدام ممانعت به عمل آورد و هر فرد و یا جریانی که بخواهد بر سر پیشبرد و به نتیجه رسیدن پروسه ای با این اهمیت مانع تراشی کند باید مسئولیت این مسئله را مستقیماً بر عهده بگیرد.
در اطلاعیه ریاست اقلیم آمده است: در تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۱۴ میلادی مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان در نامه ای ۷ ماده ای خطاب به وزارت نیروهای پیشمرگ خواستار برچیده شدن پدیده حزب گرایی در میان نیروهای پیشمرگ و سازماندهی و ادغام این نیروها در چارچوبی، ملی شد.
ریاست اقلیم کردستان می نویسد: اجرایی کردن مواد نامه مسعود بارزانی مسئله ای استراتژیک است و رابطه مستقیمی با منافع ملی و خواست همه احزاب سیاسی و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان دارد. نامه مسعود بارزانی ادامه دهنده روند اصلاحات و تلاش ها برای ملی کردن نهادهای نظامی اقلیم و دوری جستن از هرگونه فعالیت حزبی در داخل صفوف نیروهای پیشمرگ است.
همچنین تأکید شده است که پیشتر بارزانی و جلال طالبانی به همراه رهبری حزب دموکرات و اتحادیه میهنی به طور تفصیلی در این خصوص رایزنی کرده اند و مشورت با دیگر جریانها و افراد ضرورتی ندارد.
ریاست اقلیم تأکید کرده که اتحادیه میهنی بیش از هر حزب دیگری در ملی کردن نیروهای پیشمرگ و برداشتن گام های عملی در این راستا از خود اشتیاق نشان داده و تعجیل دارد.
همچنین آمده است که هر رویکردی از سوی احزاب مختلف که مخالف با پیشبرد این پروسه باشد مخالف اراده و منافع شهروندان اقلیم کردستان است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین