۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رژیم صهیونیستی کمک­‌های تسلیحاتی به پ.ک.ک داشته است

رژیم صهیونیستی کمک­‌های تسلیحاتی به پ.ک.ک داشته است

  • ۸ بهمن ۱۳۹۶
  • ۳۳۳ بازدید
  • ۰

به اعتقاد کارشناس مسائل بین‌الملل، درگیری در عفرین جنگ دو عضو ناتو، جنگ دو دولت هژمون، جنگ نابرابر اسرائیل و جنگ مداخله­‌ای ترکیه است. تخمین بردوباخت و سرایت این جنگ بسیار مشکل است.

به گزارش انجمن بی تاوان ،«فرشید باقریان»، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص بازیگران حاضر در عملیات عفرین، با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی کمک­‌های تسلیحاتی به پ.ک.ک داشته است، بیان داشت: حزب کارگران کردستان ممکن است جنگ را به داخل ترکیه بکشاند.

وی با توجه به نگرانی­‌های آنکارا در شمال سوریه گفت: ترکیه با عراق و سوریه مرز مشترک دارد. شمال عراق برای ترکیه یک حوزه استحفاظی امنیتی بسیار متفاوت است؛ چراکه کوه‌های قندیل یکی از سرپناه‌های اصلی پ.ک.ک است و اکثر عملیات­ها در این منطقه انجام می­‌شود. ترکیه نیز شناخت خوبی از این منطقه دارد؛ اما شمال سوریه برای آنکارا منطقه جدیدی محسوب می­‌شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر نقش رژیم صهیونیستی در مناطق کردنشین سوریه اشاره داشت: قطعاً رژیم صهیونیستی از این آب گل‎آلود ماهی خواهد گرفت. ماسک کنشگرهای اصلی در این درگیری خواهد افتاد و چهره اصلی‌ آن­ها مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به ماهیت طرفین درگیری در عفرین تأکید داشت: این درگیری جنگ دو عضو ناتو، جنگ دو دولت هژمون، جنگ نابرابر اسرائیل و جنگ مداخله­‌ای ترکیه است. به‌ هر حال پ.ک.ک ممکن است جنگ را به داخل ترکیه بکشاند. تخمین برد و باخت و سرایت این جنگ بسیار مشکل است.

باقریان با توجه به مبارزه چندین دهه­‌ای آنکارا با حزب کارگران کردستان ترکیه یادآوری کرد: پ.ک.ک مخفیانه از اسرائیل سلاح می‌گرفته و چهل سال با ترکیه مبارزه کرده است. ترکیه در مبارزه با حزب کارگران کردستان چهل هزار نفر از نیروهای خود را از دست داده است.

وی با تأکید بر حمایت­‌های واشنگتن از حزب اتحاد دموکراتیک و یگان­های مدافع خلق گفت: آمریکا چهار هزار تریلر مهمات و سلاح‌های فوق پیشرفته را در اختیار پ.ک.ک قرار داده است؛ لذا ترکیه می‌تواند تخمین بزند که چه آینده‌ پرآشوبی در پیش رو دارد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به استراتژی آمریکا برای حفظ داعش در منطقه تأکید داشت: واشنگتن هیچ‌وقت به دنبال پایان داعش در منطقه نبوده است. داعش به صور دیگر حضور پیدا خواهد کرد و دلیل آن نیز حضور آمریکا در منطقه است.

وی با توجه به نقش مخرب آمریکا در غرب آسیا اشاره داشت: حضور واشنگتن در منطقه غرب آسیا خطرناک است؛ چراکه حضور این کشور در این منطقه بسیار آشوب برانگیز است. چندین جنگ غیر هم‌عرض در منطقه به وجود آمده است که ممکن است سوء برداشت‌هایی را ایجاد کند.

منبع:تسنیم

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین