۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رویارویی جدید پارتی و پ.ک.ک: «لشکر روژ» چالشی جدی برای پ.ک.ک در سوریه

رویارویی جدید پارتی و پ.ک.ک: «لشکر روژ» چالشی جدی برای پ.ک.ک در سوریه

  • ۷ بهمن ۱۳۹۵
  • ۳۸۷ بازدید
  • ۰

نماینده حزب دموکرات کردستان سوریه (PDKS)در اربیل اعلام کرد: ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا  تصمیم گرفته است در آینده به ۱۰ هزار نیروی پیشمرگه روژ آموزش نظامی ارائه کنند و این نیروها بزودی وارد سوریه خواهند شد.

با حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی هزاران نفر از جوانان کرد سوریه در قالب “لشکر روژ”  دوره های آموزش نظامی را به پایان رسانده و آماده اعزام به مناطق کردنشین سوریه هستند اما پ.ک.ک اعلام کرده هیچ نیروی نظامی و شبه نظامی دیگری غیر از شاخه نظامی پ.ک.ک موسوم به YPG را به رسمیت نمی شناسد و اجازه فعالیت به این نیروها داده نخواهد شد.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از آناتولی ، نواف رشید نماینده حزب دموکرات کردستان سوریه (PDKS)در اربیل در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت:  همه کمک های نظامی و تدارکاتی به لشکر روژ به عهده ائتلاف بین المللی ضد داعش خواهد بود. نواف رشید افزود : نیروی پیشمرگه روژاوا که به نام لشکر روژ مشهور هستند تحت هدایت نیروهای ویژه مرزبانی اقلیم کردستان موسوم به (زیره وانی) آموزش می بینند و در چند ماه آینده با نظارت ائتلاف بین المللی ضد داعش وارد سوریه خواهند شد.

رشید تصریح کرد: این اقدام برای نیروی ائتلاف و آمریکا مرحله ای تازه است. ائتلاف و چند دولت همسایه اقلیم کردستان از مدتی پیش این تصمیم را گرفته بودند. این دولت ها در فکر تقویت لشکر روژ بودند و جای خوشحالی است که این به مرحله ای قابل توجه رسیده است. ائتلاف خواهان ثبت نام ۱۰ هزار نفر برای این لشکر جهت آموزش شده است. در حین آموزش همه تاکتیتک های جنگ را فرا خواهند گرفت.

وی گفت روند ثبت نام آغاز شده و جوانان کرد سوریه می توانند وارد این لشکر شوند. ائتلاف بین المللی اعلام کرده بر پ ک ک فشار خواهد آورد تا برای این لشکر مانع ایجاد نکند. این ائتلاف با نظارت آمریکا لشکر روژ را به سوریه خواهد فرستاد. آمریکا نیز از آن حمایت خواهد کرد. هدف همه این است لشکر روژ به یک نیروی میهنی تبدیل شود.

رشید درباره سخنان صالح مسلم رئیس حزب اتحاد دموکراتیک نیز گفت: ما به هیچ عنوان تحت تاثیر اظهارات صالح مسلم قرار نمی گیریم. لشکر روژ در مناطق کردنشین از همه اقشار و اقوام حفاظت خواهد کرد.

یک فرمانده نیروی مرزبانی اقلیم کردستان عراق به نام “قادر شیخ ممی” به خبرگزاری آناتولی گفت : در نیمه اول سال جاری میلادی لشکر روژ به سوریه برمی گردد و مسئول حفاظت از همه مردم مناطق کردنشین سوریه خواهد بود. هر قدر هم پ ک ک در سال های گذشته مانع این کار شده است اما این بار نمی تواند کاری کند. تصمیم نهایی گرفته شده و این لشکر به سوریه بر می گردد.

شیخ ممی اشاره کرد تاکنون ۵ هزار پیشمرگه روژ آموزش دیده اند. وی افزود: آنها با جنگ خیابانی نیز آشنا هستند و از خیلی وقت پیش خود را آماده می کنند تا به سوریه برگردند و منطقه را از تهدید دشمن پاکسازی کنند. اما متاسفانه پ ک ک  همیشه مانع بوده است.

این فرمانده  نیروی مرزبانی اقلیم کردستان عراق گفت: من با خرسندی اعلام می کنم که ما دیگر منتظر اجازه پ ک ک نمی مانیم. نیروی ائتلاف وارد عمل شد و خواهان تقویت این پیشمرگه ها شد و آموزش آنها را نیز بر عهده دارد. مانند یک ارتش منظم و حرفه ای بر خواهیم گشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *