۶ مهر ۱۴۰۳

رویارویی “بی عملی” در پ‌ک‌ک و پژاک

  • ۳ مهر ۱۴۰۳
  • ۶۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی‌تاوان: مشخص شد در نتیجه درگیری درون سازمانی در سازمان تروریستی پ.ک.ک که در عملیات های انجام شده در کشورهای اروپایی و همچنین ترکیه، ایران و سوریه با مشکلات زیادی مواجه شده است، ۴ نفر کشته شدند.

گفته می شود که بحث های زیادی در داخل سازمان تروریستی پ.ک.ک در مورد “توسعه تصمیم عدم اقدام” وجود دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی نیروهای امنیتی از اعضای این سازمان که برای بهره مندی از قانون «توبه مؤثر» تسلیم شده بودند، بحث ها و درگیری های شدیدی بین گروه های موسوم به «کبوتر» و «شاهین» در این گروه تروریستی رخ داده است.در جریان این گفتگوها مشخص شد که ۴ نفر از اعضای سازمان قربانی درگیری های داخلی شده اند.

آخرین قربانیان رویارویی داخلی در سازمان تروریستی؛ معلوم شد که این افراد یوسف تادین حسین با نام رمز «هوگیر»، زاهده تاتار با نام رمز «زلال»، شنار اشری با نام رمز «اسکندر» و عبدالرحمن آذربار با نام رمز «انور» هستند.

با این حال، مدیریت سازمان تروریستی که تلاش می‌کرد قتل‌های درون سازمانی را به گردن نیروهای امنیتی بیندازد، برای پنهان کردن «اعدام‌ها» و جلوگیری از واکنش‌های احتمالی به قتل‌ها، نامه‌ای به خانواده‌های اعضای کشته شده سازمان ارسال کرد.با بیان اینکه «فرزندانشان در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده اند» یا «سکته قلبی، آسیب مغزی» گزارش شده که به دلایل طبیعی از جمله «خونریزی» فوت کرده اند.

سازمان تروریستی پ‌ک‌ک برای پنهان کردن اعدام‌های درون سازمانی «خیمه‌های تسلیت» برپا می‌کند و داستان‌های جعلی «قهرمانی» برای کسانی که توسط نزدیک‌ترین دوستانشان کشته می‌شوند، می‌نویسد.

در همین حال، گفته می‌شود که درخواست‌ها از خانواده‌ها و روشنفکران کُرد تبار برای روشن کردن اعدام‌های داخلی در سازمان تروریستی و پاسخ‌گویی مسئولین این قتل‌ها افزایش یافته است. یکی از اعضای سازمان به نام عبدالقادر آیگان، اعتراف کننده که مدتی در سمت های مهم سازمان بود، اما از دست سازمان تروریستی گریخت و به مقامات امنیتی سوئد پناه برد، گفت: درخواست من از وطن پرستان کرد این است اقدامی برای روشن کردن اعدام های داخلی پ.ک.ک.

اسماعیل بشیکچی، نویسنده جامعه شناس در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: “این وظیفه میهن پرستی و انسانیت است.”

آنهایی که پسران و دخترانشان توسط دوستان خود، توسط پ.ک.ک اعدام شدند، در سکوت دفن شده و از زندگی کاملاً بریده شده اند. وی گفت: هیچ مرجعی برای درخواست این خانواده ها وجود ندارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *