۳۰ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • روزنامه استار ترکیه خبر داد؛ پ.ک.ک اقدامات خود در چارچوب پیام اوجالان را آغاز کرده است

روزنامه استار ترکیه خبر داد؛ پ.ک.ک اقدامات خود در چارچوب پیام اوجالان را آغاز کرده است

  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
  • ۳۵۰ بازدید
  • ۰

روزنامه استار ترکیه در گزارشی اعلام کرد که پ.ک.ک در راستای عمل به خواسته های اوجالان، اقدامات خود را آغاز کرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه استار، بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع نزدیک به کنگره جوامع کرد، پ.ک.ک اقدامات لازم برای تشکیل کنفرانس خلع سلاح را آغاز کرده است. بر اساس این اطلاعات، پ.ک.ک پیام خلع سلاح بیانیه مشترک هیئت امرالی – هیئت حکومتی را به عنوان یک دستور از سوی رهبر خود تلقی کرده و اقدامات لازم را آغاز کرده است.
پس از انتشار این اخبار، تمام نگاه ها به ۲۱ مارس، عید نوروز دوخته شده است. بر اساس اظهارات سران حزب دموکراتیک خلق ها در عید نوروز اگر کارها به آن صورت که انتظار می رود پیشرفت کند، پیام مهم دیگری از جانب عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک صادر خواهد شد.
یکی از رهبران حزب دموکراتیک خلق ها در گفتگویی با روزنامه استار ترکیه اعلام کرده است: ۱۰ ماده مذکور در بیانیه مشترک اقدامات قاطعانه را طلب می کند. ترکیه در روند دموکراتیزه کردن کشور گام اول را برداشته است و قدم های دیگر نیز برداشته خواهد شد. یک سری اقدامات سریالی برای دموکراتیزه کردن کشور اندیشیده شده است که در رأسی آنها اصلاح قانون اساسی قرار دارد.
در همین راستا، پ.ک.ک و گروهای وابسته به آن -به خصوص جنبش جوانان میهن پرست و انقلابی- در اقدامی بر اساس دستور عبدالله اوجالان در مناطق کردنشین ترکیه بخصوص شهر جزیره، تدابیر لازم برای عمل بر اساس بیانیه مشترک را آغاز کرده است. براساس اطلاعات بدست آمده روزنامه استار، پ.ک.ک در مناطق کردنشین شروع به اقداماتی به شرح ذیل کرده است:
– پر کردن تمام خندق های حفر شده در مناطق کردنشین
– پایان جمع آوری مالیات و تشکیل دادگاه های محلی
– عدم انجام تظاهرات خیابانی
– تشکیل هیئت ناظر برای سفر به امرالی
علاوه بر این، هیئت امرالی با همکاری کنگره جوامع کرد، گزارشی آماده کرده است که در آن لیست افرادی که در مرحله اول طرح بازگشت به خانه قرار خواهند گرفت، آمده است. در این لیست هزار و ۱۶۵ نفر از اعضای پ.ک.ک بین ۱۶ تا ۲۵ سال قرار دارند که تا کنون در هیچ اقدام سازمانی پ.ک.ک حاضر نبوده اند و سلاح به دست نگرفته و هیچ پرونده جرمی به نام آنان ثبت نشده است. این لیست تحویل یالچین آکدوغان، معاون نخست وزیری ترکیه داده شده است. این افراد حداکثر در ظرف ۲ ماه آینده به ترکیه بازخواهند گشت. بعد از این نیز نظامیان پ.ک.ک برای بازگشت آماده خواهند شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *