۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • روحانیان اهل سنت آذربایجان غربی کشتار شیعیان توسط ارتش نیجریه را محکوم کردند

روحانیان اهل سنت آذربایجان غربی کشتار شیعیان توسط ارتش نیجریه را محکوم کردند

  • ۲۸ آذر ۱۳۹۴
  • ۳۳۵ بازدید
  • ۰

درحالی که چند روزی از کشتار وحشیانه شیعیان در نیجریه می‌گذرد، جمعی از علمای اهل سنت استان آذربایجان غربی، کشتار شیعیان نیجریه را به دست نظامیان این کشور را به شدت محکوم کردند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از اروم نیوز، بامداد روز یکشنبه نیروهای ارتش نیجریه به منزل شخصی شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه در منطقه «گیسلو» در شهر «زاریا» در ایالت «کادونا»و حسینیه بقیه الله حمله کردند و۳۰۰ را به شهادت رساندند.

شیخ ابراهیم زکزاکی دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه که مبارزه با صهیونیسم را در سرلوحه فعالیت های خویش دارد، با تلاش های موثر خود توانسته با انسجام بخشی به حرکت مسلمانان نیجریه وحشت را به جان صهیونیستها مستولی کند و این راز یورش وحشیانه به منزل و محل اقامت وی و همراهان ومسلمانان نیجریه است.

این حقیقتی غیر قابل انکار است که آمریکا و غرب انتشار تشیع در نیجریه را در راستای صدور انقلاب اسلامی ایران به کشورهای جهان و نفوذ ایران در قاره آفریقا خطری بزرگ برای خود به شمار می آورد. استکبار جهانی از ترس احتمال اعلام جنگ کردن حرکت اسلامی نیجیریه علیه گروه تروریستی بوکو حرام که اخیراً با گروه تکفیری صهیونیستی داعش بیعت کرده است با تحریک ارتش این کشور تعداد زیادی از شیعیان نیجیریه را قتل عام کردند. درحالی که چند روزی از کشتار وحشیانه شیعیان در نیجریه می‌گذرد، جمعی از علمای اهل سنت استان آذربایجان غربی، کشتار شیعیان نیجریه را بدست نظامیان این کشور را به شدت محکوم کردند.

دست های استکبار در جنایات جهان هویداست

ماموستا عبدالقادر بیضاوی در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز، ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه ارتش نیجریه نسبت به شیعیان این کشور اظهار کرد: دولت نیجریه بایستی بداند که با این جنایت هایی که در حق مردم کشور خود انجام می دهد، در نهایت این خود دولت است که لطمه خواهد دید.

وی منشاء اصلی جنایت کشتار شیعیان نیجریه را دسیسه ها و توطئه های دشمنان اسلام عنوان کرد و افزود: مطمئنا در هر نقطه ای از دنیا که جنایت هایی علیه مسلمانان صورت می گیرد دست های استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و اسرائیل در میان است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه آزادی مذهب و عقیده حق همه مردم جهان است گفت: به همین دلیل دولت نیجریه حق ندارد بر این آزادی اعتقادات را از آنها سلب و یا حتی با زور و کشتار نسبت به آن توهین نماید.
ماموستا بیضاوی خاطرنشان کرد: بنابراین نهادهای بین المللی نباید در برابر اینگونه جنایت سکوت اختیار کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه جنایات وحشیانه ارتش نیجریه نسبت به شیعیان این کشور را محکوم کرد.

اقدام ارتش نیجریه را به شدت تقبیح می کنم

ماموستا خلیفه زاده امام جمعه بوکان در این باره می گوید: از دیدگاه فرامین الهی در شریعت اسلامی قتل یک فرد بی گنا برابر با کشته شدن تمام انسانهاست. متاسفانه در سالهای اخیر شاهد هستیم که برخی سردمداران ممالک اسلامی که دارای جمود فکری هستند با تطمیع و تشویق غربی ها اقدام به تشکیل و حمایت از گروههایی کرده اند که غیر از کشتار مسلمانان وظیفه دیگری ندارند.

ماموستا خلیفه زاده با اشاره به اتفاق اخیر در نیجیریه و کشتار وحشیانه مسلمان شیعه نیجیریایی توسط ارتش کشور گفت: بنده به عنوان یک روحانی اهل سنت که خود را مبلغ قرآن و شریعت میدانم این اقدام ارتش نیجیریه را به شدت شدت تقبیح و محکوم می کنم.

جنایت در حق انسانیت از سوی هرکسی محکوم است/عربستان و اسرائیل پشت قضایا هستند

ماموستا سهرابی امام جمعه مهاباد هم ضمن محکومیت اقدام جنایت بار ارتش نیجیریه درحق شیعیان این کشور گفت: جنایت در حق انسانیت از سوی همه ادیان و مذاهب بشری در هرکجای دنیا محکوم است، مخصوصاً جنایت بزرگ و آشکار که اخیراً درحق مسلمانان نیجیریه توسط ارتش این کشور روا داشته شده است.

این روحانی اهل سنت افزود: ما می دانیم که حاکمان صهیونیست کشورهایی چون عربستان سعودی پشت این قضایا هستند و ایمان داریم به زودی تقاص این جنایات را پس خواهد داد.

دشمنان اسلام تفرقه بین مسلمانان را پیگیری می کنند

ماموستا سرخابی امام جمعه اهل سنت مردم نقده یکی دیگر از روحانیون اهل سنت استان آذربایجان غربی است که به شدت حمله به حسینه بقیت الله در شهر زاریا نیجیریه و کشتار مسلمانان و اسارت روحانی برجسته شیعه این کشور را محکوم می کند و در این خصوص به اروم نیوز می گوید: دشمنان اسلام سالهاست پیگیری ایجاد زمینه های اختلاف و تفرقه افکنی در بین مسلمانان را در دستور کار جدی خود دارند، حیله و توطئه ای که امروز مستکبران و صهیونیسم جهانی به رهبری آمریکا آن را دنبال می کنند افتراق بین مسمانان شیعه و سنی است.

وی افزود: آنها می دانند تنها با از بین بردن روحیه اخوت و همبستگی اسلامی است که می توانند زمینه استعمار بیش از پیش ممالک اسلامی را برایشان مهیا کند. این در حالی است که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری های داهیانه رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و بصیرت مثال زدنی امام خامنه ای(مدظله العالی) را تقریب مذاهب و شگل گیری انسجام بیش از پیش مسلمانان فراهم شده است که عینی تری نتیجه این تلاشهار می توان در بیداری اسلامی جست. بیداری ای که خواب از چشم دشمن ربود و هر روز با دسیسه ای جدید این انسجام و وحدت را نشانه گرفته است.

سرخابی ادامه داد: یک روز با ایجاد گروههای تروریستی و زوز دیگر با تطمیع دولتمردان سست عنصر برخی کشورهای اسلامی از جمله عربستان و بحرین و اخیراً نیجیریه که اینگونه وحشیانه مسلمانان را به خاک و خون بکشند.

دستگاه دیپلماسی کشور جنایت ارتش نیجریه را در مجامع بین المللی پیگیری کند

ماموستا خادمی، امام جمعه اشنویه هم همانند دیگر روحانیون اهل سنت استان حرکت وقیحانه ارتش نیجیریه در حمله به محل اقامت رهبر شیعیان این کشور و کشتار مسلمانان بی گناه ایم کشور آفریقایی را محکوم می کند و می گوید: چند روز است که از طریق رسانه ها پیگیر اخبار مربوط به این اقدام غیر انسانی ارتش نیجیریه در حق مسلمانان و روحانی برجسته این کشوربوده ام.

وی ضمن ابراز تاسف از سکوت مجامع بین المللی در برابر این فاجعه متاثر کننده افزود: ارتش نیجیریه به جای نبرد با گروه تکفیری تروریستی بوکوحرام که امنیت و آسایش را از مردم نیجریه سلب کرده و هر روز دست به یک جنایت هولناک می زند به مسلمانان بی گناه و بی دفاع شیعه این کشور یورش می برد و آنها را به وحشیانه ترین شکل به قتل می رساند، انتظار داریم دستگاه دیپلماسی کشور با جدیدت تمام پیگیر این موضوع در مجامع جهانی باشد.

دست استکبار از آستین ارتش نیجریه بیرون آمده است

ماموستا یحیی اساعیلی، پیش نماز مسجد جامع و امام جمعه موقت مهاباد هم با شاره به فرارسیدن ماه ربیع الاول، ماه میلاد پیامبر مهربانی حضرت رسول (ص) اظهار کرد: دین ما دین رافت و پیامبر ما پیام آور مهربیانی و وحدت است.

وی افزود: بسیار متاثر شدیم وقتی از موضوع قتل عام مسلمانان در نیجیریه مطلع شدیم، بی گمان این دست استکبار است که از آسیتین ارتش نیجیریه درآمده و مسلمانان بی دفاع را اینگونه به قتل رسانده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین