۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رهبر حزب وطن ترکیه: اردوغان مأمور یک کشور دیگر است

رهبر حزب وطن ترکیه: اردوغان مأمور یک کشور دیگر است

  • ۵ اسفند ۱۳۹۴
  • ۳۷۶ بازدید
  • ۰
 اردوغان قدرتی ندارد، وی مأمور یک کشور دیگر است. هیتلر نیز ۵۰ درصد آرا را به دست آورد اما حتی قبر هم ندارد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از تودی زمان، دوغو پرینچک رهبر حزب ملی گرای افراطی وطن (VP) در پاسخ به این پرسش که آیا وی فکر می کند اردوغان رهبری قدرتمند است، گفت خیر و وی را متهم کرد که “رئیس مشترک پروژۀ خاورمیانۀ بزرگ ایالات متحده” است.
پرینچک گفت: «چنین رئیس مشترکی چگونه می تواند قدرتمند باشد؟ نمی توان به واسطۀ قدرت دیگران قدرتمند بود. ما شنیده ایم که وی گفته است من رئیس مشترک
BOP [علامت اختصاری ترکی برای پروژۀ خاورمیانۀ بزرگ] هستم. این البته امر محرمانه ای نیست. وی این را در انظار عموم و در حضور مطبوعات گفته است. او حتی در یک برنامۀ تلویزیونی در ۱۴ یا ۱۵ فوریۀ ۲۰۱۴ گفته است ما دیاربکر را مرکز پروژۀ آمریکایی خاورمیانۀ بزرگ می کنیم. شما چگونه می توانید این مرد را قدرتمند بدانید؟ او مأموری است در پروژۀ دیگران. او مأمور یک کشور دیگر است.»
پرینچک که در سال ۲۰۱۳ در رابطه با سازمان تروریستی
Ergenekon  به حبس ابد محکوم شد، در مصاحبه با مجلۀ نکته دربارۀ وضعیت کنونی ترکیه اظهار نظر کرد.
وی ضمن مقایسۀ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی، گفت هیتلر نیز ۵۰ درصد آرا را کسب کرد اما حتی یک قبر هم ندارد.
پرینچک دربارۀ موفقیت های اردوغان در همۀ انتخابات هایی که در آنها شرکت داشته گفت کسی نمی تواند مطمئن باشد در آینده چه اتفاقی روی می دهد، و افزود: «هیتلر در فاصلۀ سال های ۱۹۳۳ و ۱۹۳۴ در چهار انتخابات پیروز شد. او حتی در انتخابات آخر ۵۰ درصد آرا را کسب کرد. اما بعد چه شد؟ از هیتلر چیزی مانده است؟ او حتی قبر هم ندارد. اردوغان نیز می رود که در زیر سنگ و خاک این دورۀ اقتدارگرایانه مدفون شود.»
اردوغان که نخست وزیر ترکیه بود با کسب ۵۲ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری اوت ۲۰۱۴ برای تصدی بالاترین منصب کشور برگزیده شد.
رهبر حزب وطن دربارۀ اصرار اردوغان برای انتقال به سیستم ریاست جمهوری مقتدر نیز، ضمن ابراز مخالفت شدید با این ایده گفت هیچ شانسی برای روی دادن چنین تغییری در ترکیه وجود ندارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *