۱۸ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رجب طیب اردوغان: تا پ.ک.ک خلع سلاح نشده حرفی برای گفتن وجود ندارد

رجب طیب اردوغان: تا پ.ک.ک خلع سلاح نشده حرفی برای گفتن وجود ندارد

  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۴۱۸ بازدید
  • ۰
رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در دیاربکر اعلام کرد تا زمانی که پ.ک.ک خلع سلاح نشود نه من و نه حکومت ترکیه در زمینه مذاکرات صلح حرفی برای گفتن نداریم.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان در سفر مهمی وارد دیاربکر شد و در جمع مردم این شهر سخنرانی کرد.
وی بشدت از نرفتن شهردار کلانشهر دیاربکر به استقبالش در فرودگاه ناراحت بود و به همین خاطر نیز دیدار از ساختمان شهرداری را لغوکرد. اردوغان طی سخنانی درجمع مردم دیاربکر گفت: به عنوان رئیس جمهوری که در انتخابات ۵۲ درصد آرای ملت ترکیه را کسب کرده ام شهردار دیاربکر از روی احترام نیز شده بایستی در فرودگاه حضور می یافت. شهردار دیاربکر از کوه قندیل دستور گرفته بود که به استقبال رئیس جمهور ترکیه نیاید. پ.ک.ک عنوان کرده بود که رئیس جمهور ترکیه بی طرفی خود در انتخابات را از دست داده است به همین خاطر نباید به استقبالش رفت. از این جا به مردم ترکیه اعلام می کنم، من نسبت به تمام احزاب در انتخابات پارلمان ترکیه فاصله یکسانی دارم. در قلب من یک حزب وجود دارد ولی طرف آن حزب نیستم من طرف ملت ترکیه هستم.
رئیس جمهور ترکیه در خصوص روند مذاکرات صلح تاکید کرد: کسانی که سلاح خود را زمین نمی گذارند و در سایه سلاح ها به فعالیت های خود ادامه می دهند حق اظهار نظر در خصوص روند مذاکرات را ندارند. در این خصوص حکومت ترکیه و سازمان های دولتی تمام وظایف خود را انجام خواهند داد. دیگر زمان آن رسیده است که سلاح ها را در زیر خاک دفن کرده و بر روی آن ها بتن بریزیم. تا زمانی که این اقدام صورت نگرفته است نه من و نه حکومت حرفی برای گفتن نداریم.
وی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: به عنوان رئیس جمهور ترکیه در آستانه انتخابات یک وظیفه اصلی دارم. باید محیطی به وجود آید که ملت ترکیه با اراده آزاد رای خود را به راحتی و بدون ترس به صندوق های رای بیندازند. همه شما به پای صندوق های رای بروید و از حقوق دموکراتیک خود استفاده کنید.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین