۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه خلق ترکیه: در ترکیه مشکل کردها وجود داشته، وجود دارد و ادامه پیدا خواهد کرد

رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه خلق ترکیه: در ترکیه مشکل کردها وجود داشته، وجود دارد و ادامه پیدا خواهد کرد

  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۳۳۳ بازدید
  • ۰
سزگین تانری کولو اعلام کرد که در ترکیه مشکل کردها وجود داشته، وجود دارد و این مشکل در حال حاضر هم پابرجا است و ادامه پیدا خواهد کرد. در کنار این مشکل، ترکیه مشکل دیگری به نام “مشکل رجب طیب اردوغان” را نیز دارد.
به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه زمان، سزگین تانری کولو، رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در مجلس این کشور با ارزیابی روند مذاکرات صلح ترکیه به تحولات اخیر در پیرامون این روند پرداخته و عنوان کرد: حکومت ترکیه و حزب عدالت و توسعه همواره از روند مذاکرات صلح و حل و فصل مسئله کردها در جهت اهداف سیاسی خود استفاده کرده اند و هیچ گاه در این روند صادق نبوده اند. مشکل روند مذاکرات در افراد مذاکره کننده این روند نیست؛ مشکل از این نشات گرفته است که این روند خارج از پارلمان ترکیه مطرح شده و بدون در نظر گرفتن فاکتور مجلس ترکیه پیگیری شده است. مانعی که روند مذاکرات صلح در این روزها به آن برخورد کرده است و اظهارات تندی که رئیس جمهور ترکیه در خصوص روند مذاکرات ایراد داشته است؛ این موضوع را به خوبی به اثبات رساند که روند مذاکرات خارج از مجلس پیش نخواهد رفت.
وی افزود: در ترکیه مشکل کردها وجود داشته، وجود دارد و این مشکل در حال حاضر هم پابرجا است و ادامه پیدا خواهد کرد. در کنار این مشکل، ترکیه مشکل دیگری به نام “مشکل رجب طیب اردوغان” را نیز دارد. مشکل اردوغان از مشکل کردها در حال حاضر بسیار بزرگتر و جدی تر است. غرور و جاه طلبی رجب طیب اردوغان به خصوص در چند سال اخیر ترکیه را به جایی رسانده که دیگر هیچ کس وی را قبول ندارد. اردوغان یک فرد دموکرات نیست و به دموکراسی نیز باور ندارد.
تانری کولو تاکید کرد: به عنوان کسی که از نزدیک رجب طیب اردوغان را زیر نظر دارم عنوان می کنم؛ وی دارای شخصیتی است که به غیر از منافع خود به هیچ چیز دیگر فکر نمی کند و تحمل نظرات مخالف را نیز ندارد و به دموکراسی و اصول آن باور ندارد. بنابراین انتظار داشتن از وی که در روند مذاکرات صلح مفید باشد و به مشکلات کردها برای رسیدن به حل و فصل نهایی کمک کند؛ دور از واقعیت است. ما خیلی وقت است به این نتیجه رسیدیم که روند مذاکرات صلحی که رجب طیب اردوغان آن را دنبال می کند یک ابزار انتخاباتی است. ما امیدواریم در ۸ ژوئن ۲۰۱۵ حل و فصل مسئله کردها را در مجلس با محوریت حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در دست بگیریم.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین