۲۶ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • راهبرد کثیف پ.ک.ک برملا شد… اینگونه دانشجویان دانشگاه را فریب دادند!

راهبرد کثیف پ.ک.ک برملا شد… اینگونه دانشجویان دانشگاه را فریب دادند!

  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
  • ۸۰ بازدید
  • ۰

یکی از مظنونان که به دلیل عضویت در سازمان به اصطلاح جوانان سازمان تروریستی PKK/KCK بازداشت شده بود، به عنوان اعتراف کننده صحبت کرد و توضیح داد که این سازمان چگونه دانشجویان دانشگاه را فریب داده است.

به گزارش انجمن بی تاوان، E.K. که یکی از ۱۷ مظنونی بود که توسط دفتر دادستانی کل آنکارا به دلیل عضویت در ساختار به اصطلاح جوانان سازمان تروریستی PKK/KCK بازداشت شدند، به عنوان یک اعتراف کننده درباره روش های استفاده شده توسط پ.ک.ک برای جذب نیرو صحبت کرد.

بر اساس کیفرخواست تهیه شده از سوی دفتر رسیدگی به جرایم تروریستی، ۱۷ نفر که مشخص شد در اقدامات و فعالیت های تحت عنوان “مجمع دانش آموزی آزاد” در چارچوب موسوم به “ساختار جوانان” این سازمان تروریستی دست داشته اند، در تاریخ ۵ مارس بازداشت شدند. «ه.ک» یکی از مظنونان با سوء استفاده از ندامت مؤثر اطلاعات خود را از تشکیلات به دادستانی که تحقیقات را انجام می دهد گفت.

ای.ک که اظهاراتش در کیفرخواست گنجانده شده است، توضیح داد که پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در وان، در سال ۲۰۲۰ در گروه ریاضیات دانشگاه Hacettepe پذیرفته شد و آمدن او از یک شهرک کوچک به آنکارا باعث ایجاد مشکلاتی شد.

ای.ک با بیان اینکه شروع به ملاقات با مردم از استان های مختلف و افراد از فرهنگ های مختلف کرده است، اظهار داشت که پس از مدتی در ایجاد روابط دوستانه دچار مشکل شده و در این مسیر دچار خلأ شده است.

ای.ک اظهار داشت در حالی که به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ به صورت آنلاین به تحصیلات دانشگاهی خود ادامه می داد، به گروه واتس اپ که توسط دانشجویان دانشکده ایجاد شده بود، پیوست، در مکاتباتی اظهار داشت که اهل وان است و آنها با دانشجویان ملاقات کرده و شروع به پیام رسانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: پس از مدتی برای دیدار چهره به چهره با بریوان ک. که با وی در حال گفتگو بود، در آنکارا ملاقات کردند و پس از گفتن وی با یک گروه از جمله دانشجویان دانشگاه با اتوبوس به کنگره رفتند. که می خواست او را به کنگره جوانان HDP در دیاربکر ببرد.

ای.ک. با بیان اینکه بریوان.ک و همراهانش در این سفر گفتند که در ساختاری به نام «ابتکار دانشجویی آزاد آنکارا» فعالیت می کنند، گفت:

آنها گفتند ما یک سازمان فرهنگی خواهیم داشت
“در تمام طول سفر، افراد داخل خودرو سرودهای پ‌ک‌ک را می‌خواندند. وقتی به سالن عروسی محل برگزاری مراسم در دیاربکر رفتیم، پرچم‌های زرد، قرمز، سبز و پرچم‌های HDP در داخل سالن وجود داشت. جلسه قانونی به نظر می‌رسید. اما از نمایش ویدیویی متوجه شدم که کنفرانس جوانان که بعداً در آن روز برگزار شد، یک ویدیوی ۲-۳ دقیقه ای پخش شد که در آن پیشنهادات و توصیه هایی در مورد اوجالان و اعضای سازمان که نمادین سازمان هستند، ارائه شد. سازمان، در مورد «پیشگام بودن» شعارهایی به نفع اوجالان می‌دادند، وقتی بعد از کنگره سوار ماشین شدم، «تا آن روز می‌ترسیدم و تعجب می‌کردم مفاهیمی مانند “PKK” و “HDP” در کانال های خبری تصمیم گرفتم در راه بازگشت سازمان را ترک کنم.

ای.ک با ادعای اینکه وقتی به آنکارا برگشتند به بریوان.ک گفت که او را به عنوان یک دوست دوست دارم اما نمی‌خواهم در مسائل سیاسی شرکت کند، اظهار داشت که بعد از اینکه بریوان.ک او را متقاعد کرد که سازمان‌های فرهنگی را سازماندهی خواهند کرد، جلسه را ادامه دادند.

راهبرد پ ک ک در قبال دانشگاه ها فاش شده است

ای.ک با بیان اینکه در بسیاری از اقداماتی که تحت عنوان “ابتکار دانشجوی آزاد” برگزار شده بود، شرکت کرد، اظهار داشت که پس از مدتی متوجه شده است که این ساختار به اصطلاح ساختار جوانان سازمان تروریستی پ.ک.ک است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین