۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس کمیسیون روابط ترکیه – روسیه پارلمان ترکیه: با خودمختاری فرهنگی کردها در پیش نویس قانون اساسی سوریه مخالفیم

رئیس کمیسیون روابط ترکیه – روسیه پارلمان ترکیه: با خودمختاری فرهنگی کردها در پیش نویس قانون اساسی سوریه مخالفیم

  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
  • ۴۰۹ بازدید
  • ۰
 رئیس کمیسیون روابط ترکیه – روسیه پارلمان ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد که ترکیه با پیش نویس قانون اساسی سوریه که روسیه آن را تنظیم کرده موافق است اما با بند خودمختاری فرهنگی کردهای این کشور مخالف است.
به گزارش انجمن بی تاوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد برات چونکار، نماینده استانبول در پارلمان ترکیه از حزب عدالت و توسعه و رئیس کمیسیون روابط ترکیه – روسیه در اظهاراتی با واکنش به پیش نویس قانون اساسی سوریه که توسط کارشناسان روس تهیه شده است، گفت: در کل به قانون اساسی که روسیه تهیه کرده مثبت نگاه می کنیم، تنها مسئله ای که در این پیش نویس وجود دارد مقوله «خودمختاری فرهنگی کردها» است.
وی در اظهارات خود تصریح کرد: روسیه برای صلح و ثبات در سوریه و پیدا کردن راه حل نهایی و ماندگار حل بحران به همراه ایران و ترکیه اقدامات و تلاش های بسیار مهمی انجام داده است. ما خواستار موفقیت روند مذاکرات آستانه هستیم. در این راستا نیز تمام اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. پیش نویس قانون اساسی سوریه برای حل بحران میان دولت مرکزی و گروه های مخالف می تواند یک مکانیزم مفید برای حل سریع بحران باشد.
برات چونکار خاطر نشان کرد: اولویت ما به عنوان ترکیه عدم مخاطب قرار دادن پ.ی.د در این مذاکرات است. ما به هیچ عنوان حزب اتحاد دموکراتیک سوریه را به عنوان یک طرف مشروع در بحران سوریه نخواهیم پذیرفت. زیرا پ.ی دیک گروهی تروریستی است و باید بر اساس همین مسئله با آنان رفتار شود. ترکیه در این خصوص حساسیت های فراوانی دارد و امیدواریم روسیه در این روند این حساسیت ها را در نظر بگیرد. در عین حال ما فکر می کنیم روسیه به حد کافی می داند که ترکیه تا چه اندازه از ترور متضرر شده است. واقعیت های پ.ک.ک را روسیه هم به اندازه ترکیه به خوبی می داند. روسیه از روابط پ.ک.ک و پ.ی.د آگاه است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین