۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک: هیئت ریاض نمایندۀ مردم سوریه نیست/کانتون ها دعوت نشدند

رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک: هیئت ریاض نمایندۀ مردم سوریه نیست/کانتون ها دعوت نشدند

  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
  • ۳۵۰ بازدید
  • ۰

الهام احمد گفت با فشار ترکیه نمایندگان کانتون های شمال سوریه به مذاکرات ژنو دعوت نشدند و در مقابل هیئت ریاض دعوت شد که فاقد مشروعیت است و نمایندۀ همۀ مردم سوریه نیست.
به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از فرات نیوز، همزمان با مشخص شدن فهرست شرکت‌کنندگان در گفتگوهای صلح سوریه در ژنو، که دور چهارم آن سوم اسفندماه برگزار خواهد شد، رییس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک از دعوت نشدن نمایندگان فدراسیون شمال سوریه به این نشست و در مقابل دعوت از هیئتی با عنوان هیئت ریاض خبرداد. او هیئت ریاض را فاقد هرگونه مشروعیتی دانست.
الهام احمد با تاکید بر اینکه « اگر نمایندگان واقعی مردم شمال سوریه به گفتگوها دعوت نشوند این نشست هم بی نتیجه خواهد بود»، از فراخوانده شدن هیئت دیگری با عنوان هیئت ریاض به ژنو و شرکت آن ها در این دور از گفتگوها گفت.
رییس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک درباره هیئت ریاض تصریح کرد که هیئتی با این عنوان تا پیش از فراخوان و تدارکات نشست ژنو چهارم، وجود خارجی نداشت و به همین دلیل مشروعیت و نمایندگی مردم سوریه را هم ندارد.
او دعوت نشدن نمایندگان فدراسیون شمال سوریه را اقدامی اشتباه خواند و افزود: «ترکیه بار دیگر در روند تدارک این نشست مداخله کرد و به همین دلیل از حضور کسانی که نمایندگی واقعی مردم و خودمدیریتی کردستان سوریه و شمال سوریه را دارند جلوگیری شد. با این وصف اگر از نمایندگان واقعی مردم برای حضور در نشست ژنو دعوت نشود، تصمیماتی که در آن گرفته میشوند در شمال سوریه رسمیت نخواهند داشت و قبول نخواهند شد.»
الهام احمد در رابطه با حضور هیئت فدراسیون شمال سوریه در آمریکا که ماه گذشته صورت گرفت و نظر آمریکایی ها در رابطه با نشست چهارم ژنو گفت: «آمریکایی ها گفتند که نمایندگان این منطقه باید آماده باشند چرا که بدون آنها این نشست برگزار نخواهد شد.»
وی در پایان به این نکته اشاره کرد که این نشست در صورتی به نتیجه خواهد رسید که همه نمایندگان طرفین در آن حضور داشته باشند و اگر چنین اتفاقی نیفتد به این معنا است که کشورهای دیگری در آن دخالت دارند که نمی خواهند بحران در سوریه پایان گیرد. پس اگر نمایندگان واقعی دعوت نشوند این نشست به هیچ وجه رسمیت نخواهد داشت. احزاب سیاسی کردستان سوریه در این رابطه در قامیشلو دیداری خواهند داشت و موضع مشترک خود را در قالب بیانیه‌ای منتشر خواهند کرد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *