۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها: اوجالان در روند مذاکرات مطالبه ای در خصوص خود نداشته است

رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها: اوجالان در روند مذاکرات مطالبه ای در خصوص خود نداشته است

  • ۷ دی ۱۳۹۳
  • ۲۴۰ بازدید
  • ۰

فیگن یوکسکداغ در اظهاراتی تاکید کرد که عبدالله اوجالان رهبر دربند کردهای ترکیه، در طول مذاکرات صلح هیچگاه خواسته ای را در مورد وضعیت خودش مطرح نکرده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، فیگن یوکسکداغ، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها، در اظهاراتی ضمن اشاره به این مسئله که عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک در روند مذاکرات هیچ خواسته ای در خصوص وضعیت خود مطرح نکرده است؛ عنوان کرد: هیچ وقت از زمان شروع روند مذاکرات به بعد عبدالله اوجالان خواسته ای در خصوص وضعیت خود و یا مطالباتی در خصوص آزادی خود را مطرح نکرده است. آزادی عبدالله اوجالان از نظر وی به عنوان مسئله اساسی مطرح نشده است. وی همیشه در خصوص پیشروی مذاکرات، شرایط مذاکره و تسهیل در روند مذاکرات برای رسیدن به نتیجه مطلوب سخن گفته است و به هیچ عنوان وضعیت خود را وارد خواسته های روند مذاکرات نکرده است.
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها که در نشستی با موضوع، “درگیری های موجود در خاورمیانه و نظم عمومی ترکیه” در دانشگاه « عزت بایصل» سخنرانی داشت بعد از مراسم در مصاحبه ای مطبوعاتی در خصوص روند مذاکرات شرکت کرده و به سوالات روزنامه نگاران پاسخ داد.
فیگن یوکسکداغ، در اظهاراتی عنوان کرد: افزایش رفت و آمدها به جزیره امرالی، نشانه های ورود روند مذاکرات به پروسه ای فعال تر و پویا تر است. از این به بعد رفت و آمدهای زیادی صورت خواهد گرفت و در عین حال اقدامات متقابل نیز شروع خواهد شد. بنابراین یک روند پویاتر، مناسب تر و همگام تر در حال شکل گیری است. ما در خصوص سرعت گرفتن روند مذاکرات یک انتظار طولانی را به پایان رساندیم و با تحولاتی که در روند مذاکرات به وجود آمده است، بارقه هایی از امید بر روی این انتظار تابانده شده است. نتایج این روند نیز در زمان های مناسب به افکار عمومی و رسانه ها اطلاع داده خواهد شد.
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها تصریح کرد: زمانی که به مذاکرات مستقیم و عمیق منتقل شویم، نقش عبدالله اوجالان پررنگ تر از همیشه خواهد شد. عبدالله اوجالان نقش اول در پیشروی مذاکرات را بازی خواهد کرد.
فیگن یوکسکداغ به ادعای پ.ک.ک در خصوص آزادی عبدالله اوجالان پرداخت و عنوان کرد: در باره درستی و یا نادرستی این ادعاها نمی توانم اظهار نظری کنم. عبدالله اوجالان هیچ موقع در طول روند مذاکرات درباره وضعیت خود مطالبه ای نداشته است. آزادی عبدالله اوجالان بر اساس اطلاعاتی که ما در دست داریم در برنامه کاری ما و روند مذاکرات نبوده است.
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها درباره نظرات مراد قاراییلان در خصوص حضور عبدالله اوجالان در نشست آینده کنگره جوامع کرد، عنوان کرد: این پیام مراد قاراییلان از آروزها و انتظارات وی نشات گرفته است، قاراییلان در این سخنان بیشتر خواسته های خود و آرزویی که در این خصوص دارد را به زبان آورده است. وی یکی از فرماندهان پ.ک.ک است و خواسته و آرزوهای او در خصوص حضوررهبر سیاسی حزبش در کنگره پ.ک.ک، یک مسئله طبیعی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین