۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس فراکسیون CHP در مجلس ترکیه: سور به شهر ارواح تبدیل شده است/ عملیات نظامی دولت ترکیه علیه مناطق کردنشین در طول تاریخ بی سابقه است

رئیس فراکسیون CHP در مجلس ترکیه: سور به شهر ارواح تبدیل شده است/ عملیات نظامی دولت ترکیه علیه مناطق کردنشین در طول تاریخ بی سابقه است

  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
  • ۲۷۷ بازدید
  • ۰

شهر سور به شهر ارواج بدل شده است. اقدامات دولت کنونی در طول تاریخ جمهوری ترکیه و حتی نسبت به زمان کودتاها و کشتارها بی سابقه است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از جمهوریت، لونت کوگ، رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه خلق در مجلس ترکیه که در صدر هیئتی به دیاربکر و ماردین سفر کرده است در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود بعد از تحقیقات اولیه به خبرنگاران گفت: در مناطقی از جنوب شرق ترکیه که حکومت نظامی برقرار شده است نقض حقوق بشر صورت گرفته است. در شرق و جنوب شرق ترکیه نزدیک به ۸۰ روز است که حکومت نظامی اعلام شده است. حزب عدالت و توسعه ترکیه را به جایی کشانده است که در طول تاریخ این جمهوری حتی در دوران کشتارها و کودتاها نیز مشاهده نشده و این اقدامات در هیچ دورانی از جمهوری ترکیه تکرار نشده است. حکومت های نظامی در مناطق کردنشین ترکیه دیگر از مرز صبر مردم عبور کرده است.
وی در خصوص تحقیق هیئت حزب جمهوری خواه خلق ترکیه از درگیری های سور گفت: سور به شهر ارواح تبدیل شده است. این درگیری ها مناطق اطراف سور را نیز تحت تاثیر قرار داده است. تخریب اقتصادی در سور تمام مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه را تحت تاثیر قرار داده است. سور دیگر آن سور قدیم نخواهد شد. حتی اگر امروز درگیری ها به پایان برسد در سور دست کم ۵ الی ۶ سال طول خواهد کشید تا زندگی به وضعیت عادی خود برگردد. زیرساخت ها، کوچه ها و بناهای تاریخی سور کاملا ویران شده است. انسان ها دست به مهاجرت زده اند.
کوگ خاطرنشان کرد: حزب دموکراتیک خلق ها در برابر این وضعیت به وجود آمده تاثیر سیاسی خود را رفته رفته از دست می دهد. ما بارها تاکید کرده بودیم که محل حل و فصل مسئله کردها پارلمان این کشور است. فشار پ.ک.ک در کنار اقدامات ضد دموکراتیک حکومت حقوق مسلم مردم کرد را از بین برده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین