۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس حزب مطالبه آزاد: پ.ک.ک در تلاش است خواسته های خود را به عنوان خواسته کردها مطرح کند

رئیس حزب مطالبه آزاد: پ.ک.ک در تلاش است خواسته های خود را به عنوان خواسته کردها مطرح کند

  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۳۴۲ بازدید
  • ۰
حزب دموکراتیک خلق ها به همراه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در تلاش هستند تا خواسته های خود را به عنوان خواسته های همه کردهای ترکیه مطرح کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کردپرس  ذکریا زیبکچی اوغلو، رئیس حزب مطالبه آزاد(هوداپار) در گفتگو با Rudaw، اعلام کرد: ما حزبی هستیم که اسلام را به عنوان منبع اصلی الهام خود به حساب می آوریم. بنابراین تمام رفتارهای ما، اظهاراتمان، سیاستها و اقداماتمان در خصوص تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، و … رنگ و بوی اسلامی خواهد داشت. اگر بخواهیم اسلام را در یک کلمه خلاصه کنیم آن نیز “عدالت” خواهد بود. تمام شعارها و اهداف ما در انتخابات ترکیه بر محور عدالت خواهد بود.
وی در خصوص به دست آوردن حدنصاب انتخابات توسط حزب دموکراتیک خلق ها عنوان کرد: با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته و تصویری که در خصوص انتخابات به دست آمده است به دست آوردن حدنصاب انتخابات توسط حزب دموکراتیک خلق ها کار آسانی نخواهد بود. برخی نظرسنجی ها رای حزب دموکراتیک خلق ها را ۱۲- ۱۱ درصد حتی تا ۱۳ درصد نیز نشان داده است ولی ما این ارقام را دستکاری شده ارزیابی می کنیم. اما هنوز ۴۰ روز به انتخابات باقی مانده است. در ظرف این مدت حزب دموکراتیک خلق ها تا چه میزان خواهد توانست نظر رای دهندگان به خصوص رای دهندگان ترک را به خود جلب کند معلوم نیست. اگر نتواند حدنصاب انتخابات را به دست آورد رأی این حزب حول و حوش ۹ درصد خواهد بود.
زیبکچی اوغلو در خصوص حل و فصل مسئله کردها گفت: در این خصوص بیشتر از آن که به حزب عدالت و توسعه نزدیک باشیم به حزب دموکراتیک خلق ها نزدیک هستیم. حکومت ترکیه در حال تلاش برای تقلیل دادن مسئله کردها تنها به خلع سلاح شدن پ.ک.ک است. از طرف دیگر حزب دموکراتیک خلق ها به همراه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در تلاش هستند تا خواسته های خود را به عنوان خواسته های همه کردهای ترکیه مطرح کنند. این موضوع به نظر ما صحیح نیست. به نظر ما مسئله کردها هنوز وجود دارد و این یک مسئله ۲۰۰ ساله است. زمانی که پ.ک.ک وجود نداشت مشکلی به نام کردها کماکان وجود داشت.

وی در خصوص چگونگی حل و فصل مسئله کردها افزود: کردها باید وارد قانون اساسی ترکیه شوند. زبانشان به عنوان زبان رسمی دوم مورد تایید قرار بگیرد. فقط مسئله این جاست که نباید این ها با ارائه پیشرط ها از جانب حکومت مطرح شود. کردها نیز به مانند ترک ها صاحبان این مملکت هستند. کردها در این سرزمین هزاران سال است زندگی می کنند. در حالی که ترک ها هزار سال هم نشده که در این سرزمین ها هستند. ولی در طول این مدت برادرانه در کنار هم زندگی کرده اند فقط این برادری را کردها برهم نزده است. ترک ها نظم هزار ساله منطقه را با ظلم به کردها برهم زدند.
لازم به ذکر است که مطالبه آزاد(هوداپار)  یک حزب کردی ترکیه است که با ۹ نماینده مستقل از مناطق کردنشین ترکیه در انتخابات پارلمان این کشور حضور پیدا کرده است. بر اساس گفته های رئیس هوداپار، این حزب در ترکیه و کردستان ترکیه حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین