۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس حزب حرکت ملی ترکیه: ریشه کن کردن پ.ک.ک و پایان مذاکرات صلح باکردها وظیفه نخست وزیر درقبال مردم ترکیه است

رئیس حزب حرکت ملی ترکیه: ریشه کن کردن پ.ک.ک و پایان مذاکرات صلح باکردها وظیفه نخست وزیر درقبال مردم ترکیه است

  • ۶ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۵۲ بازدید
  • ۰
روز آن فرارسیده است که در کوه قندیل پرچم ترکیه را به اهتزاز درآوریم و پ.ک.ک را ریشه کن کنیم.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری جهان، دولت باغچلی، رئیس مشترک حزب حرکت ملی ترکیه در اظهاراتی با انتقاد از عملکرد حزب عدالت و توسعه به عنوان دولت ترکیه اعلام کرد: رفتاری که حزب عدالت و توسعه در مقابل پدیده ترور از خود نشان داده است و دیالوگ های مشکوک و روابط پنهانی که با گروه های تروریستی داشته است نه تنها ترکیه را تضعیف کرده بلکه این کشور را در مقابل ترور، نا امن و بی دفاع کرده است. در واقع حزب عدالت و توسعه با روندی تحت عنوان روند مذاکرات حملات پ.ک.ک به ترکیه را تقویت کرده و باعث افزایش روحیه، سلاح و جنگجو برای این گروه شده است.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: دیگر صبر کردن و منتظر نشستن جایز نیست. در چند روز اخیر، نظامیان و پلیس های ترکیه در آدی یامان، دیاربکر، کیلیس، جیلان پینار و … کشته شده اند. تمام این کشتارها و ترورها نتیجه اصراری است که حزب عدالت و توسعه در پیشبرد مذاکرات با پ.ک.ک داشته است. اعلام خاتمه روند مذاکرات صلح توسط احمد داوود اوغلو به ملت ترکیه یک وظیفه ملی و تاریخی است که وی باید به آن دست بزند.
دولت باغچلی در ادامه گفت: روز آن فرارسیده است که در کوه قندیل پرچم ترکیه را به اهتزاز درآوریم و پ.ک.ک را ریشه کن کنیم. تمام مناطق در دست پ.ک.ک و داعش باید نابود شده و به کمپ های آنان پایان داده شود.
رئیس حزب ملی گراهای ترکیه خاطرنشان کرد: چاره ترکیه برای رهایی از ترور پایان دادن به روند مذاکرات صلح است. کاملا آشکار است که پ.ک.ک به هیچ عنوان خلع سلاح نخواهد شد. حزب حرکت ملی ترکیه بارها بر آن تاکید کرده است. ولی پ.ک.ک و حکومت ترکیه از سال ۲۰۱۳ در حال فریب دادن ملت ترکیه هستند. پ.ک.ک با استفاده از فرصتی که در روند مذاکرات صلح به دست آورده قوی تر شده است و توانسته از خلاء های حکومتی استفاده کرده و در مناطق کردنشین ترکیه حاکمیت خود را تحکیم بخشیده است و اکنون از این قدرت برای رسیدن به اهداف خود استفاده خواهد کرد. تنها در ۷ ماهه اول سال ۲۰۱۵ پ.ک.ک ۲ هزار و ۱۰۰ عملیات تروریستی در داخل ترکیه ترتیب داده است. که تمام آن ها در جهت تجریه ترکیه بوده است. در واقع طراحی تجریه ترکیه بر عهده ۲ بازیگر اصلی یعنی پ.ک.ک و حزب دموکراتیک خلق ها است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین