۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دیدار نماینده ی دولت ترکیه با اوجالان از سه هفته پیش متوقف شده است

دیدار نماینده ی دولت ترکیه با اوجالان از سه هفته پیش متوقف شده است

  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
  • ۴۰۶ بازدید
  • ۰

مهمت اوجالان پس از ملاقات با رهبر زندانی پ.ک.ک اعلام کرد که از سه هفته پیش، گفتگو بین نماینده ی اردوغان با اوجالان متوقف شده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ilkehaber مهمت اوجالان بعدازظهر دیروز در زندان ایمرالی با رهبر زندانی پ.ک.ک عبدالله اوجالان دیدار و گفتگو کرد.
وی در مورد نظرات برادرش در مورد آخرین وضعیت مذاکرات صلح گفت:« برادرم اعلام کرد که از سه هفته پیش تاکنون، نماینده ی دولت اردوغان برای ادامه ی گفتگوها به ایمرالی نرفته است و به عبارتی دیگر طی این سه هفته، مذاکرات صلح به طور کامل متوقف شده است. او اعلام کرد که یک سال از اعلام آتش بس گذشته و خون کسی ریخته نشده و همین موضوع به خودی خود، بسیار ارزشمند است. با این حال مذاکرات صلح هنوز هم وارد مرحله ی قانونی و حقوقی نشده است. یعنی در حال حاضر گفتگو در جریان است اما همه چیز غیررسمی و غیرقانونی است و لازم است که هر چه زودتر زیرساخت ها و تدابیر حقوقی و قانونی لازم برای مراحل پیش رو در نظر گرفته شود. او همچنین در مورد انتخابات شهرداری ها نیز هشدارهایی داد و اعلام کرد که حزب صلح و دموکراسی باید تلاش کند تا شانلی اورفا را از دست ندهد».
عبدالله اوجالان همچنین در مورد تحولات مربوط به کردهای سوری دیدگاه های خود را بیان نموده و اعلام کرده که منطقه ی کردنشین سوریه در تعیین آینده ی خاورمیانه نقش مهمی دارد و باید همه از انقلاب کردهای سوری حمایت کنند.
گفتنی است حزب صلح و دموکراسی به عنوان نهاد اقماری رسمی و قانونی پ.ک.ک که در مجلس ملی ترکیه دارای سی کرسی است، در حوزه ی انتخابیه ی شانلی اورفا (زادگاه اوجالان) عثمان بایدمیر را به عنوان نامزد انتخابات شهرداری ها به میدان آورده اما نظرسنجی ها نشان می دهد که وی با اختلاف ده درصد از نامزد حزب عدالت و توسعه عقب افتاده و به احتمال قوی یاران اوجالان، از تصاحب شهرداری اورفا باز می مانند. شهرداری اورفا در بین ۲۹۶۵ شهرداری ترکیه به عنوان یکی از ۳۰ شهرداری بزرگ مرکزی به شمار می آید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین